دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
پایان داوری سومین جشنواره شعر انقلاب

داوری نهایی آثار ارسالی در سه بخش شعر نیمایی و آزاد، کلاسیک و پژوهش سومین جشنواره شعر انقلاب، فردا (30 مهر ماه) به اتمام می‌رسد.-

علی داوودی، دبیر هنری سومین جشنواره شعر انقلاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: داوری نهایی آثار در بخش شعر نیمایی و آزاد یكشنبه (28 مهرماه) انجام شد. همچنین داوری آثار ارسالی در بخش شعر كلاسیك امروز (29 مهرماه) انجام می‌شود.

وی ادامه داد: داوری آثار رسیده در بخش پژوهش این دوره از جشنواره شعر انقلاب که فردا (30 مهرماه) انجام خواهد شد، پایان‌بخش مرحله داوری نهایی است.

دبیر هنری سومین جشنواره شعر انقلاب با بیان این‌که در هر بخش، شش برگزیده در مراسم اختتامیه این جشنواره معرفی خواهند شد، گفت: تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه این دوره از جشنواره، کمتر از دوره قبل بود.

وی درباره علت پایین بودن تعداد آثار این دوره از جشنواره شعر مقاومت، گفت: حذف بخش شعر کودک و نوجوان در این دوره از جشنواره، از  علت‌های پایین بودن تعداد آثار محسوب می‌شود. همچنین انتخاب تعداد محدود آثار برگزیده، رغبت و انگیزه لازم شاعران برای شرکت در جشنواره را پایین می‌آورد.
 
داوودی سطح کیفی این دوره از جشنواره را خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به این‌که برگزاری سومین دوره این جشنواره را شاهدیم، آثاری به دبیرخانه ارسال شدند که با موضوع جشنواره مرتبط بودند. این آثار، افزایش دقت و شناخت شاعران نسبت به شعر انقلاب را نشان می‌دهند؛ دقت و شناختی که شاید در آثار دوره‌های قبل شاهد آن نبودیم.

دبیر هنری سومین جشنواره شعر انقلاب در پاسخ به این سوال که «برای این‌که در دوره‌‌های بعدی جشنواره شعر انقلاب شاهد خلق آثار غنی‌تری باشیم، چه پیشنهادی برای شاعران دارید؟» گفت: بدون تردید شاعران با وجود تازه‌کار بودن و اطلاعات و تجربه‌های محدود به‌خوبی مشغول سرودن شعر هستند و شعرهای ارزنده‌ای نیز ارایه کرده‌اند اما در این میان، سیاستگذاران و برنامه‌ریزان باید تمهیداتی را با هدف هدایت آثار به سمت و سویی مشخص بیندیشند. فراهم کردن زمینه گسترده‌تر شدن فعالیت جشنواره و حمایت‌های جانبی از آن، می‌تواند نمونه‌ای از این تمهیدات به شمار آید.

وی ادامه داد: دست‌اندرکاران و مسوولان نباید تنها به برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها و اهدای جوایز بسنده کنند بلکه اگر می‌خواهیم جشنواره‌ها موثر واقع شوند باید دستاوردهای جشنواره‌ها را در قالب محصولات فرهنگی و هنری به جامعه مخاطب ارایه کنیم.

سومین جشنواره شعر انقلاب، چهارشنبه (8 آبان ماه) در تالار سوره حوزه هنری با معرفی برگزیدگان، به كار خود پایان می‌‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط