چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
کرانه‌های غدیر به عید غدیر می‌رسد

مسوول بخش علمی نشر «دلیل ما» از تولید و توزیع کتاب کرانه‌های غدیر خبر داد و گفت: گروه مولفان مجمع نکوداشت غدیر در این اثر کوشیده است با نگاهی به ابعاد مختلف واقعه غدیر در آینه اسناد اهل سنت، مطالبی متفاوت و مورد قبول دیگر مذاهب اسلامی را در مورد این واقعه مبارک به مخاطبان ارایه دهد./

فرید مسعودی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که می‌کوشیم این اثر را روز عید سعید غدیر(2 آبان) در بازار نشر توزیع کنیم، عنوان کرد: این کتاب در 10 فصل به نقل گزیده‌هایی از خطبه غدیر می‌پردازد. انتخاب این گزیده‌ها بر اساس گفته‌های برخی مخالفان صورت گرفته‌است که در طول تاریخ این سخنان را منکر شده‌اند.

وی ادامه داد: گروه مطالعاتی مجمع نکوداشت غدیر پس از ارایه گزیده عبارات خطبه غدیر، به نقل انکارهای مخالفان از جمله ابن تیمیه، ابن کثیر، ابن حزم، فخر رازی و آلوسی می‌پردازد و سپس با استناد به متون اهل سنت، سخنان منکران را پاسخ می‌دهد. نکته مهم در این کتاب، درج تصویر هر یک از اسناد ارایه‌شده در متن است تا خواننده از مراجعه به کتاب‌های مختلف بی‌نیاز باشد.

مسوول بخش علمی نشر دلیل ما گفت: پاسخ‌های مولفان این اثر بر اساس معتبرترین کتاب‌های اهل سنت مانند صحیح بخاری و مسلم و دیگر صحاح سته عرضه شده‌اند.

وی درباره عناوین اصلی مطالب آورده شده از خطبه غدیر در کتاب کرانه‌های غدیر بیان کرد: آیه تبلیغ، حدیث غدیر، امامت امیرالمومنین(ع) و بررسی کلمه مولا و اعترافات علمای اهل سنت، فضایل امیرالمومنین(ع)، امامت دوازده امام(ع)، امام عصر(عج) و غدیر، آیه اکمال، معجزه غدیر و دشمنان غدیر، عنوان‌های اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهند که هر یک با موضوعات مرتبط در این اثر مکتوب عرضه شده‌اند و اطلاعات ارزشمندی را به خواننده ارایه می‌دهند. بخش پایانی کتاب نیز به سوالاتی از متن کتاب اختصاص دارد که مطالب مهم را به خوانندگان یادآوری می‌‌کند.

نخستین چاپ کتاب کرانه‌های غدیر با شمارگان 10 هزار نسخه، در 200 صفحه و به قیمت 60 هزار ريال به زودی از سوی نشر دلیل ما راهی بازار کتاب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط