یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
عرضه «پوتین‌های عمو بابا» در بازار نمایش

نمایشنامه‌های «پوتین‌های عمو بابا» و «روایت‌های ساده از زندگی روزمره» نوشته شهرام کرمی در قالب یک کتاب منتشر شد. «پوتین‌های عمو بابا» مرداد و شهریور امسال (1392) در مجموعه تئاتر شهر، به کارگردانی کرمی به صحنه رفت.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نمایشنامه «پوتین‌های عمو بابا» پنج شخصیت با نام‌های سامی، پستچی، مادربزرگ، عمو بابا و نقره دارد. داستان این اثر درباره جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و حواشی پیرامون آن است. 

این نمایشنامه از تاریخ 15 مرداد تا 19 شهریور امسال (1392) در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به کارگرانی شهرام کرمی روی صحنه رفت. در این نمایش یعقوب صباحی، رویا افشار، سیروس همتی، پریسا مقتدی و پرهام دلدار به ایفای نقش پرداختند. 

در بخشی از این اثر می‌خوانیم: 
«پستچی: پس بابات برگشته خونه
سامی: چند ماهه که دیگه منتظرش نیستم، ولی مادربزرگ می‌گه بچه پدر می‌خواد.
پستچی: مادربزرگ درست می‌گه. من خودم هنوز دلم می‌خواد بابام زنده بود. اگه بود باهاش خیلی حرف داشتم.
سامی: مادربزرگ می‌گه یه وقتایی آدم باید بچگی رو فراموش کنه و زود بزرگ بشه! می‌گه من خودم برای بچه‌ها هم پدر و هم مادر بودم.
پستچی: مادربزرگ برای چی این حرفا رو می‌زنه؟
سامی: اینا رو می‌گه تا عمو راضی بشه.
پستچی: مگه عموت باید چیکار کنه؟
سامی: عمو باید بابای من بشه!
پستچی: بابای تو؟!... پس پدرت چی شد؟
سامی: بابا تو جنگ شهید شد... من با عمو خیلی رفیق بودم. ولی حالا باید صداش بزنم عمو بابا. ...» 

نمایشنامه «پوتین‌های عمو بابا و یک نمایشنامه دیگر» اثر شهرام کرمی با شمارگان هزار و 100 نسخه، 80 صفحه و بهای چهار هزار و 400 تومان از سوی انتشارات افراز منتشر شده است.

شهرام کرمی نمایشنامه‌نویس، مدرس، منتقد و کارگردان تئاتر مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی دارد.

از این کارگردان و نویسنده پیش‌تر نمایشنامه‌هایی چون «شب تار کاهگل نشینان»، «روزگار طولانی تنهایی»، «دیوار»، «لطفا با مرگ من موافقت کنید»، «در بیداری»، «یاداشت‌های روزانه»، «شوراب و هشو»، «بلوط‌های تلخ»، «غریبه‌های همیشگی» و مجموعه داستان «صبح به خیر آقاجان» منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط