دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
انتشار قصه‌های بز زنگوله‌پا در بازار داستان کودک

قصه‌های بز زنگوله‌پا مجموعه‌ای سه جلدی با نام‌های «مامان بزی پشت در است» ، «خانه‌ی خاله پیرزن دور نیست» و «امشب بزغاله‌ها خوابشان نمی‌آید» نوشته علی‌اصغر سیدآبادی برای مخاطب کودک منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه سه‌جلدی قصه‌های بز زنگوله‌پا به بازآفرینی قصه‌ها و افسانه‌های آشنای ایرانی می‌پردازد. بازآفرینی قصه‌هایی مانند «بز زنگوله‌پا» و «مهمان‌های ناخوانده».

در جلد نخست «مامان بزی پشت در است» این مجموعه بزغاله‌ها که قصه‌ی بز زنگوله‌پا را از زبان مادرشان شنیده‌اند، دیگر او را به خانه راه نمی‌دهند، زیرا گمان می‌کنند او گرگی است که خودش را به جای مادرشان جا زده!

در جلد دوم «خانه‌ی خاله پیرزن دور نیست» وقتی مامان بزی می‌بیند بچه‌هایش او را به خانه راه نمی‌دهند، مجبور می‌شود با بقیه‌ مهمان‌های ناخوانده همراه شود و به خانه‌ خاله پیرزن پناه ببرد.

در جلد سوم «امشب بزغاله‌ها خوابشان نمی‌آید» هم مامان بزی درگیر ماجراهای قصه‌ای می‌شود که برای بزغاله‌هایش تعریف کرده که این داستان قصه‌ گرگ ساده‌لوح است.

در این مجموعه شخصیت‌هایی مانند مامان بزی، وارد قصه‌های دیگر می‌شوند و سیر روایت‌ همیشگی این قصه‌ها را برهم می‌زنند. برهم زدن این سیر آشنا که گاه با لحنی طنزآمیز همراه است، علاوه بر شگفت‌زده کردن مخاطب کودک، قوه‌ تخیل او را نیز تقویت می‌کند و به او می‌گوید که می‌توان از زوایای مختلفی به یک ماجرا نگاه کرد.

مجموعه‌ قصه‌های بز زنگوله‌پا را حسن عامه‌کن تصویرگری کرده است.

هرجلد از این مجموعه در 24 صفحه، با شمارگان دو هزار نسخه و به قیمت چهار هزار و 500 تومان منتشرشده‌اند.

علی‌اصغر سیدآبادی، نویسنده‌ این مجموعه اکنون سردبیر پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان است.

از سیدآبادی بیش از 30 عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته و منتشر شده است. «قصه‌های شیرین مغزدار» او سال 1389 جایزه‌ جعفر پایور را به خاطر بهترین بازنویسی برایش به ارمغان آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها