سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
انتشار کتابی برای مقابله با جنبش‌های نوپدید معنوی

مدیر گروه جنبش‌های نوپدید دینی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) از اجرای طرح «مصاحبه با استادان عرفان» خبر داد و گفت: نتایج حاصل از این طرح در قالب کتابی منتشر خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم‌(ع)، محمدحسین کیانی با بیان این‌که بر اساس آمار موجود جنبش‌هاي نوپديد معنوي در مقابل معنويت و عرفان اسلامي قرار گرفته‌اند، گفت: جنبش‌های نوپدید دینی دارای ابعاد و لایه‌های گسترده و پیچیده‌ای‌اند که شاید بارزترین و مشهودترین نمونه آن «جنبش‌های نوپدید معنوی» است. برای مقابله با این جنبش‌ها طرحی با عنوان «مصاحبه با استادان عرفان» را اجرا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: طرح «مصاحبه با استادان عرفان» مردادماه 1392 در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) به تصویب رسید و مقرر شد تا این طرح وارد فاز اجرایی شود. این طرح ناظر بر مسایل فرهنگی – معنوی جامعه کنونی ایران و نیز مشکلات معنویت‌گرایی جدید و شامل گفت‌وگوهایی با برجسته‌ترین استادان عرفان اسلامی کشور است. این 25 استاد که بعد از جلسات کارشناسی در پنج استان تهران، قم، شیراز، اصفهان و مشهد تایید شده‌اند، نگرش عمیقی به مقوله فرهنگ و معنویت دارند.

کیانی بیان کرد: در این پروژه برای هر استاد با توجه به فضای فکری و حوزه تخصص او، فهرستی از سوالات پیشنهادی طراحی شده است. فهرست سوالات پیشنهادی هر استاد با توجه به جلسات کمیته ارزیابی به صورت جداگانه درباره هر استاد تکمیل و نهایی می‌شود. در واقع، در این جلسات مجری پروژه پس از بیان اسم استاد و ارایه گزارشی از فعالیت و رویکرد کلان علمی وی، به ارایه سوالات اولیه استاد مورد نظر می‌پردازد. سپس اعضای جلسه به نقد و بررسی سوالات و نیز غنای گزارش اجمالی می‌پردازند و در نهایت، فهرست سوالات نهایی هر استاد مشخص و شرایط اولیه برای انجام مصاحبه فراهم می‌شود. 

کیانی اظهار کرد: محصول این پروژه با عنوان «کتاب مصاحبه‌ها» منتشر می‌شود و مورد استفاده تمام پروژه‌های عرفان‌پژوهی و معنویت‌پژوهی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) و حتی تمامی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط