دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
انتشار شعرهای  غلامرضا بکتاش برای نوجوانان

مجموعه شعر غلام‌‌رضا بکتاش، شاعر و مربی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان همدان آماده چاپ شد. این مجموعه شامل 20 قطعه شعر کوتاه و موجز برای نوجوانان است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بکتاش که تاکنون 24 مجموعه شعر مانند «با دو چشمم می‌چشم»، «حال غنچه خوب است»، «مورچه زحمت‌کش است» و «نوجوانی درخت کاج» را منتشر کرده، اکنون درصدد است  20 قطعه شعرش را که برای نوجوانان سروده‌است به چاپ برساند. 

وی درباره ویژگی این مجموعه گفت: این اشعار کوتاه، موجز و معنا‌دار هستند و آن‌ها را مناسب نوجوانان که اغلب کم حوصله و عجول‌اند، سروده‌ام.
 
بکتاش اظهار کرد: پس از بررسی این مجموعه شعر در شورای شعر نوجوانان کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، عنوانی برای این مجموعه انتخاب می‌کنم.
 
در بخشی از این مجموعه شعر می‌خوانیم: «آب از سرش گذشته بود/ رودخانه دست سنگ را گرفت/ سنگ هم سرش به سنگ خورده بود.»
 
همچنین قسمت دیگری از این مجموعه شعر این گونه است: «پسرک تمام روز را واکس زد/ شب شد.»
 
غلامرضا بکتاش متولد ملایر و کار‌شناس زبان و ادبیات فارسی است. وی فعالیت خود را با نشریاتی مانند کیهان‌بچه‌ها، سروش کودکان، پوپک، سلام‌بچه‌ها و مجلات رشد آغاز کرد. از این شاعر تا کنون کتاب‌هایی مانند «با دعای باران»، «نوبت بهار»،‌ «آفرین به آفتاب»، «در حیاط ما»، «خدا را دعوت کنیم» و «از ماه با خبر باش» منتشر شده‌اند. 

کتاب «با دعای باران» بکتاش به عنوان اثر برگزیده هشتمین دوره جایزه کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران در سال 1388 معرفی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها