دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
کتابخوان‌ها «قلعه فلک‌الافلاک زندان سرد پهلوی»  را می‌بینند

کتاب «قلعه فلک‌الافلاک زندان سرد پهلوی» از سوی انتشارات موزه عبرت ایران راهی بازار نشر شده است. مولف در این اثر، ابتدا قلعه فلک‌الافلاک را از نظر تاریخچه و مسایل مربوط به ساخت بنا معرفی کرده است و سپس به موضوع مبارزه در دوران رژیم پهلوی اشاره دارد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بخشی از کتاب «قلعه فلک‌الافلاک زندان سرد پهلوی» به خاطرات محبوسان و زندانیان سیاسی و افرادی که به تبعید در این قلعه محکوم شده بودند، اختصاص دارد.

مولف در بخش ابتدایی کتاب، هدف از نگارش این اثر را انعکاس اوضاع و احوال حاکم در دوران سیاه پهلوی به صورت مستند و با رویکرد دفاع از حقوق الهی و قانونی انسان‌ها بیان کرده است. 

نگارنده در این بخش از کتاب، بیان کرده است که «نام کتاب به عنوان «فلک‌الافلاک زندان سرد پهلوی» برگرفته از سرمای سخت و طاقت‌فرسای این زندان برای زندانیان سیاسی است که در کنار کتاب «قزل قلعه، زندان سرخ پهلوی» و کتاب «برازجان، زندان گرم پهلوی» و کتاب «قصر، زندان سیاه پهلوی» معنا و مفهوم خاص و پُر از راز و رمزی را ارایه می‌دهد...این زندان افراد گوناگون با عقیده‌های مختلفی را در خود دیده است. به قول آقای دکتر ناظرزاده کرمانی: مهم‌ترین خاطره من این است که دیدم اشخاص غیرمتجانس و مختلف‌المسلکی در این زندان دور هم جمع شده‌اند و دائم مشغول بحث و گفتگو بودند و کاسه و کوزه (وقایع سال 1332) را سر هم می‌شکستند و خلاصه چپی و راستی و تندرو و محافظه‌کار و مصدقی و غیرمصدقی در کنار هم قرار داشتند.» این جملات برگرفته از مقدمه کتاب «قلعه فلک‌الافلاک زندان سرد پهلوی» است.

بخش پایانی کتاب، عکس‌هایی از محبوسان و زندانیان سیاسی قلعه فلک‌الافلاک و عکس‌های قسمت‌های مختلف این قلعه را در خود جا داده است.

نخستین چاپ کتاب «قلعه فلک‌الافلاک زندان سرد پهلوی» اثر یعقوب لطفی با شمارگان سه هزار نسخه، 224 صفحه، در قطع رقعی و به قیمت 45 هزار ریال از سوی انتشارات موزه عبرت ایران منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط