یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
ویراست دوازدهم «دستنامه فیزیولوژی پزشکی گایتون و هال» خواندنی شد

ویراست دوازدهم کتاب «دستنامه فیزیولوژی پزشکی گایتون وهال» با ترجمه احمد قربانی و آذر حسینی به بازار کتاب‌های پزشکی راه یافت.-

 قربانی یکی از مترجمان کتاب به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: فیزیولوژی پزشکی یکی از رشته‌های پایه و اصلی علم پزشکی محسوب می‌شود و دانشجویان رشته‌‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و مامایی ملزم به یادگیری آن هستند. در میان کتاب‌های مختلفی که در این زمینه به نگارش درآمده است، «فیزیولوژی پزشکی گایتون و هال» در زمره بهترین‌ها در این گروه شناخته می‌شود.

وی اظهار کرد: متن کامل و خلاصه این کتاب توسط مترجمان مختلفی ترجمه و منتشر شده است اما تا کنون دستنامه این کتاب منتشر نشده بود و جای خالی آن بین کتاب‌های پزشکی احساس می‌شد، همین امر من و سایر همکارانم را بر آن داشت تا ویراست دوازدهم این کتاب را منتشر کنیم.

قربانی که دارای دکترای تخصصی فیزیولوژی پزشکی است، در ادامه گفت: متن این کتاب، شامل منتخبی از مباحث اصلی کتاب فیزیولوژی گایتون و هال است که به زبان ساده و دسته‌بندی شده به چاپ رسیده است.

وی استفاده از این کتاب را برای یاد‌گیری فرایندهای فیزیولوژیک اصلی و به خاطر سپردن مباحث فیزیولوژی مهم دانست و گفت: مطالعه این کتاب برای تمام دانشجویان پزشکی و دانشجویان زیست‌شناسی و پیراپزشکی توصیه می‌شود.

قربانی ادامه داد: کتاب در 15 بخش تهیه شده است، در بخش اول مقدمه‌ای بر فیزیولوژی: سلول و فیزیولوژی عمومی برای خوانندگان در نظر گرفته شده و در بخش دوم نیز فیزیولوژی غشا، عصب و عضله از فصل چهارم تا هشتم را در برگرفته است.

وی مروری بر کار قلب، گردش خون و مایعات بدن و کلیه‌ها را از دیگر بخش‌‌های این کتاب معرفی کرد و گفت: مبحث سلول‌های خونی، ایمنی و انعقاد خون، تنفس و سیستم‌های عصبی در کنار تنظیم متابولیسم و دما دیگر بخش‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

کتاب «فیزیولوژی پزشکی گایتون و هال» به همراه فهرست‌شکل‌ها و واژه‌یاب در 600 صفحه با شمارگان دو‌هزار نسخه و بهای 29‌ هزار و 500 تومان از سوی انتشارات تیمور‌زاده منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها