شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
شاعران به رویدادهای اسلامی بیش از پیش واکنش نشان می‌دهند

سیداحمد نادمی، عضو کمیته علمی چهارمین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی گفت: خوشبختانه آثار غنی و متنوعی که این دوره از کنگره به دبیرخانه ارسال شده‌اند، نشان می‌دهند که شاعران به رویدادهای اسلامی حساس‌تر شده‌اند.-

نادمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: سطح کمّی و کیفی آثار (هم در بخش فارسی و هم در بخش سایر زبان‌های دنیا) چهارمین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی نسبت به دوره قبل، رشد چشم‌افسایی داشتند.

وی توضیح داد: تنوع اَشکال شعری موجود در آثار (کلاسیک و نو) و حضور شاعران شاخص در چهارمین کنگره شعر مقاومت بیانگر این مطلب‌ا‌ند که شعر مقاومت در فضای فرهنگی ایران به عمل اجتماعی تبدیل شده است؛ به گونه‌ای که می‌توان به فراهم‌شدن زمینه گفتمان شعر مقاومت در آینده امیدوار بود.

عضو کمیته علمی چهارمین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی با بیان این‌که شاعران با آثار ادبی تولیدی واکنش خود را در برابر وقایع مربوط به اسلام نشان می‌دهند، افزود: اگر شاعران کشورمان در آثارشان تحلیل‌ها و تفکرات خود را به دور از احساسات بیان کنند، این کنگره به هدفش نزدیک‌تر خواهد شد. در این صورت قدم بلندی در حوزه شعر فارسی برداشته و زمینه ماندگاریِ بیشتر اشعار فراهم می‌شود.

نادمی اظهار کرد: شاعران کشورمان در کنگره شعر مقاومت به خوبی درخشیده‌اند، اما در این میان نهادها و سازمان‌های فرهنگی باید با هماهنگی و حمایت‌های همه جانبه و در عمل نشان دهند که به موضوع شعر مقاومت اهمیت می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط