پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
انتشار نفس‌الامر در فلسفه اسلامی

کتاب «نفس‌الامر در فلسفه اسلامی» از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آن‌چه در این کتاب تفسیر و تحلیل شده، نفس‌الامر و واقع است که اندیشمندان و حکیمان همیشه خود را پی‌جوی آن می‌دانند.
 
این کتاب در قالب سه فصل با عنوان‌های مبادی تصوری و تصدیقی، تفاسیر نفس‌الامر، و مطلق واقعیت تنظیم شده است که طی آن مباحث متعددی چون آشکارسازی تعریف درست صدق، اجمال برخی نظریه‌ها درباره صدق، نظریه تایید در مقام عمل، اجمال برخی چالش‌های تعریف درست صدق، توهم عدم انحلال اشکالات، نظریه افعال حسی،‌ معقولات ثانیه فلسفی، قضیه شرطی و ‌قضیه حملی بررسی می‌شود.

همچنین مباحثی مانند قضیه ترکیبی، قضیه تحلیلی، جایگاه قضیه عدمیه و امتناعیه، تحلیل نهایی در تقسیم ثلاثی قضیه حملیه موجبه کلیه،‌ حمل اولی ذاتی و حمل شایع صناعی، معانی لفظی نفس‌الامر، تفسیر اول در بیان تفتازانی، مناط صدق قضیه حقیقیه، نسبت بین نفس‌الامر و خارج و ذهن، از دیگر موضوعاتی محسوب می‌شوند که در این کتاب به‌ مبسوط بیان شده‌اند.

کتاب «نفس‌الامر در فلسفه اسلامی» به قلم محمدعلی اردستانی با شمارگان 500 نسخه، در 360 صفحه به قیمت 150 هزار ریال به ‌تازگی از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط