چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
تجربه‌های بومی دانش اداره شهر تقریر شدند

دومین جلد مجموعه «مدیریت شهری» با عنوان «مدیریت شهری در ایران» منتشر شد. این اثر با مروری بر مباحث تاریخی این حوزه مخاطبان را با تجربه‌های بومی دانش اداره شهر آشنا می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «مدیریت شهری در ایران» می‌کوشد با طرح مباحث تاریخی خواننده را با تجربه‌های بومی دانش اداره شهر آشنا کند. بررسی تحولات معاصر مدیریت شهری از دیگر مسایل مورد بحث این نوشتار محسوب می‌شوند. 

این کتاب عنوان می‌کند که تشکیل شوراهای شهر تحول بزرگی در مدیریت شهری کشور بود و این امر ایران را از بسیاری از کشورهای منطقه متمایز می‌کند، از این رو این عنصر مردمی مدیریت شهری موضوع مهم دیگری است که بخشی از این کتاب را به خود اختصاص می‌دهد. 

مخاطبان در ادامه با تشکیلات و سازمان‌های مدیریت شهری در ایران آشنا می‌شوند و دیدگاه‌های نسبتا جامعی در این زمینه کسب می‌کنند. در انتهای کتاب نیز چالش‌ها و آینده مدیریت شهری به بحث گذاشته می‌شود تا خواننده را نسبت به مسایل پیش‌رو در حوزه اداره شهر آگاهی بخشد و او را به اندیشیدن در این حوزه ‌تشویق کند.

همان‌طور که در مقدمه کتاب اشاره شده است، در سال‌های اخیر پدیده جهانی‌شدن و از میان رفتن موانع سنتی پیوند و ارتباط میان انسان‌ها به سبب فناوری‌های نوین تهدیدها و فرصت‌های بی‌شماری را پدید آورده است؛ از یک سو، تقاضاهای شهروندان متعدد و چندگانه و از سوی دیگر دسترسی به دانش و تجربه‌های مدیریت شهری بسیار آسان شده است. اکنون شهروندان می‌توانند با بهره‌گیری از فناوری‌های ارتباطی در قالب فردی و گروهی، نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره شهر و اداره آن، به گوش سایر شهروندان و مدیران شهری برسانند. مقامات شهری نیز می‌توانند به کمک همان فناوری‌ها، بسترهای بیشتری را برای مشارکت شهروندان در اداره شهرها فراهم کنند.

چاپ نخست کتاب «مدیریت شهری؛ جلد دوم، مدیریت شهری در ایران» تالیف سید محمدهادی ایازی را انتشارات تیسا با شمارگان هزار نسخه در ۴۳۰ صفحه، به بهای 11 هزار تومان و بهای دوره سه جلدی 40 هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط