سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
پژوهشی درباره زیباترین درودها بر رسول‌الله(ص) و خاندان عصمت و طهارت

کتاب «پژوهشی درباره زیباترین درودها بر محمد و آل محمد (ص)» به قلم حجت‌الاسلام سید کاظم ارفع به شرح صلوات‌های مرسوم به چهارده معصوم (ع) پرداخته است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نویسنده در هر فصل ابتدا به بیان زندگی هر معصوم(ع) پرداخته و ابعاد مختلفی از زندگی و حوادث دوران حیات هر معصوم(ع) را تشریح کرده‌است. 

نویسنده در این کتاب تلاش می‌کند  جایگاه درود بر محمد و آل محمد(ص) را تبیین و به مخاطب کمک کند  با زبانی که خود معصومین(ع) درود فرستاده‌اند، درود بفرستد. 

ارفع در این کتاب هر بخش را به یک معصوم(ع) اختصاص داده و صلوات ویژه آن معصوم(ع) را ذکر و در پایان فصل، به مقام و فضیلت آن معصوم اشاره کرده است. به عنوان مثال، نویسنده در فصل نخست که به رسول الله (ص) اختصاص دارد، به تشریح موضوعاتی مانند تعلیم کتاب آسمانی، برکات وجودی رسول‌الله(ص)، بهترین درودها بر محمد(ص) و آل او، دعوت کننده به دین خدا، برچیده شدن نظام کفر و بت‌پرستی، نخستین واسطه فیض الهی و تغییر وضع اقتصادی مردم در زمان حیات رسول گرامی اسلام(ص) پرداخته است. 

در بخشی از فصل مربوط به رسول‌الله (ص) می‌خوانیم: «خدایا درود فرست بر محمد (ص) همان‌طور که او را مبعوث کردی به بهتر دین‌ها و عزیز گرداندی به توسط او ایمان را و بت‌ها را توسط او قطعه قطعه کردی و به‌وسیله او به بیت‌الله‌الحرام و کعبه عظمت بخشیدی. 
همه ادیان آسمانی خوب هستند اما اسلام بهترین و کامل‌ترین آن‌هاست. برای برتری دین محمدی(ص) همین بس که فرسودگی به‌آن راه ندارد و تا پایان جهان با طراوت و تازه قابل اجرا و استفاده است. 
هر آنچه که انسان از نظر علمی، سیاسی، روابط اجتماعی و خانوادگی و فرهنگی به‌آن نیاز دارد و مطابق با زمان و مکان و زیست انسان دین رسول‌الله(ص) پاسخگوست و در هیچ زمینه کم نگذاشته است. به همین جهت است که خداوند می‌فرماید:ما فرطنا فی الکتاب من شیء؛ ما چیزی را در این کتاب از قلم نینداخته‌ایم.»

کتاب « پژوهشی درباره زیباترین درودها بر محمد و آل محمد (ص)» با شمارگان دو هزار نسخه در 434 صفحه و به قیمت 200 هزار ریال، نخستین بار از سوی انتشارات پیام عدالت منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط