یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
دلیل علاقه‌مندي زنان به برخی موضوعات نیازمند پژوهش است

فرشته احمدي، داستان‌نويس درباره تازه‌ترين اثر داستاني‌اش با نام «گرمازدگي» گفت: شناخت انسان نسبت به روابطش براساس وجود و ذات خويش از محورهای اصلی داستان‌های این کتاب است.-

احمدي درباره تازه‌ترين اثر داستاني‌اش به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: اين مجموعه شامل 6 داستان كوتاه است كه از نظر محتوا در امتداد داستان‌هاي قبلي‌ام قرار مي‌گيرد، البته سعي كرده‌ام تا اين كتاب بهتر و پخته‌تر از آثار پيشينم باشد.  

وي با بيان اين‌كه موضوع داستان‌هاي اين كتاب حول مسايل اجتماعي و فارغ از مسايل مختص به زنان يا مردان است، گفت: در داستان‌هاي «گرمازدگي» شناخت انسان نسبت به روابطش با وجود و ذات خويش، دیگران و جهان پرداخته مي‌شود.
 
نويسنده كتاب «پري فراموشي» در پاسخ به اين پرسش كه «آيا به تقسيم‌بندي‌هايي كه درباره نويسندگان زن و مرد مي‌شود، معتقد هستيد؟»، توضيح داد: متاسفانه اين تقسيم‌بندي‌ها از طرز فكر نادرستي سرچشمه مي‌گيرد كه البته نمي‌دانم تاثيري روي روند كار نويسنده دارد يا نه؟! هميشه در حوزه ادبيات و البته هر علمي، دسته‌بندي‌ها در خدمت  تحليل وجود داشته و دارد، اما فکر نمی‌کنم بتوان همه مسايل را به همين سادگي تقسيم‌بندي كرد.
 
وي تصریح کرد: من هيچگاه منكر اين موضوع نيستم كه نويسندگان‌ زن، زنانه‌تر از مردان مي‌نويسند اما اين‌كه اين موضوع بد است يا خوب، بايد با تحقيق و پژوهش به نتيجه رسيد. نبايد فراموش كرد كه بدترين چیز كلي‌گويي‌هايي است كه درباره حواشي این مساله ارايه مي‌شود.
 
احمدي با اشاره به اين‌كه مي‌شود ويژگي‌هايي براي آثار ارايه شده از نويسندگان زن قايل شد، اظهار كرد: ويژگي‌های آثار زنان قابل تحقيق و پژوهش هستند و مي‌توان علت‌ها را ريشه‌يابي كرد تا دريافت كه دليل علاقه‌مندي زنان نويسنده به بعضي از سوژه‌هاي خاص چيست.

در بخشی از پشت جلد اين كتاب آمده است: «این مجموعه‌ی شش داستانی، تلاشی است دوباره برای شناخت انسان و رابطه‌اش با خویشتن، دیگران و جهان. نویسنده می‌خواهد ما از ورای روایت‌های او،انسان را گویی برای نخستین‌بار ببینیم. آیا از این‌همه خوش‌باوری‌ انسان،شگفت‌زده خواهیم شد، یا او را هم چون غریبی درک‌ناشده رها خواهیم کرد؟» 

فرشته احمدی در سال ۱۳۵۱ در کرمان متولد شد. وي كه فارغ‌التحصيل رشته معماری از دانشگاه تهران ‌است، از اوایل دهه هشتاد فعالیت ادبی خود را آغاز کرد. 

از فرشته احمدی تا کنون مجموعه داستان‌هاي «بي اسم»(1381) و «سارای همه»(1383) و دو رمان «پری فراموشی»(1386) و «جنگل پنیر»(1387 ) منتشر شده‌اند.

داستان «تلویزیون» از مجموعه داستان «سارای همه» كه در سال ۱۳۸۳ منتشر شده بود، توانست جایزه هوشنگ گلشیری را در سال ۱۳۸۴ به دست آورد. 

نخستین رمان احمدي با نام «پری فراموشی» تندیس کتاب برگزیده کتابفروشان را در جایزه روزی روزگاری درسال ۱۳۸۸ دریافت کرده است. 

چاپ دوم رمان «جنگل پنیر»، چاپ سوم رمان «پری فراموشی» و چاپ دوم مجموعه داستان «سارای همه» به زودی و از سوي انتشارات افق منتشر می‌شود.

رمان «گرمازدگي» در 80 صفحه، به قيمت چهار هزار تومان از سوي انتشارات افق روانه بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها