یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰
میرزایی درباره «جامعه‌شناسی تاریخی چارلز تیلی» سخن می‌گوید

نشست «جامعه‌شناسی تاریخی چارلز تیلی» با سخنرانی آیت‌الله میرزایی، جامعه‌شناس، سه‌شنبه (16 مهرماه) در پژوهشکده مطالعات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست «جامعه‌شناسی تاریخی چارلز تیلی» نخستین برنامه از سلسله سخنرانی‌های علمی «جامعه‌شناسی تاریخی در ایران» است. این نشست سه‌شنبه (16 مهرماه) در پژوهشکده مطالعات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برپا می‌شود.

این جلسه با همکاری گروه جامعه‌شناسی تاریخی انجمن جامعه‌شناسی ایران و با سخنرانی آیت‌الله میرزایی، پژوهشگر و فوق‌دكترای جامعه‌شناسی بنیاد ملی نخبگان و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد.

«چارلز تیلی» معتقد است پدیده‌هایی چون انقلاب‌ها، شورش‌ها، جنبش‌های اجتماعی، توطئه‌های سیاسی و حتی بسیاری از کودتاها، انواع مختلفی از کنش‌های جمعی هستند که با هدف ایجاد تغییر یا ممانعت از تغییری در جامعه اتفاق می‌افتند. به همین دلیل نظریه‌پردازی درباره کنش‌های اجتماعی برای دستیابی به شناخت درباره این پدیده‌ها بسیار ضروری است. مجموعه نظریه‌های نظام‌یافته وی در زمینه کنش جمعی در کتابش «از بسیج تا انقلاب» گردآوری شده‌ است.

این نشست با عنوان «جامعه‌شناسی تاریخی چارلز تیلی» سه‌شنبه (16مهرماه) از ساعت 10 تا 12 در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به نشانی بزرگراه کردستان، خیابان شصت‌وچهارم برپا می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

در دومین برنامه از سلسله نشست‌های «جامعه‌شناسی تاریخی در ایران» شروین وکیلی، جامعه‌شناس درباره موضوع «ظهور سوژه (منِ) ایرانی در عصر هخامنشی» سخن خواهد گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها