سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰
انتشار چیستی حق با هدف بررسی فلسفه حق

کتاب «چیستی حق» به‌منظور بررسی مولفه‌های فلسفه حق از دیدگاه اسلام از سوی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب دومین اثر حوزه فلسفه حق محسوب می‌شود که از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شده است.

کتاب «چیستی حق» به قلم حجت‌السلام والمسلمین سيدمحمود نبويان به يكی از مباحث مهم در قلمروی فلسفه حق می‌پردازد و به‌ دنبال آن است که به پرسش‌هایی نظیر این‌که «آيا همه حق‌ها اعتباری‌اند يا همگی تكوينی و بی‌نياز از اعتبار معتبرند؟» یا «آيا بايد قايل به تفصيل شد و برخی از حق‌ها را تكوينی و برخی ديگر را اعتباری دانست؟» پاسخ گوید.

این کتاب همچنین به تشریح تفصیلی آرای متفكران بزرگ مسلمان درباره حقيقت اعتبار به‌گونه‌ای تفصیلی می‌پردازد و علاوه بر آن، به لوازم مشترک و اختصاصی حق‌های تكوينی و اعتباری و امكان وجودی حق‌های تكوینی نیز به‌ شکلی مبسوط اشاره دارد.

كتاب «چيستی حق» اثر حجت‌السلام والمسلمين سيدمحمد نبويان با شمارگان یک هزار نسخه در 407 صفحه به قیمت 11 هزار ریال نخستین چاپ خود را در سال 1392 از سوی انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تجربه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط