شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
دومین نشست تخصصی جایزه ادبی شهید آوینی برگزار می‌شود

جشنواره کتاب سال مقاومت بین‌الملل اسلامی(جایزه ادبی شهید آوینی) دومین نشست تخصصی خود را با رویکرد ادبیات کودک و نوجوان سه‌شنبه (نهم مهرماه) در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می‌کند.-

بهروز اثباتی، دبیر علمی جشنواره کتاب سال مقاومت بین‌الملل اسلامی با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این نشست با هدف بررسی آثار مکتوب موجود در حوزه ادبیات مقاومت کودک و نوجوان برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: این نشست از ساعت 15 تا 17و 30 دقیقه با حضور کارشناسان، منتقدان و نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان چون سیدعلی کاشفی‌خوانساری و محمدجواد جزینی برگزار می‌شود.

دبیر علمی جشنواره کتاب سال مقاومت بین‌الملل اسلامی با اشاره به ضرورت برپایی نشست‌های تخصصی با موضوع ادبیات مقاومت، عنوان کرد: در ایام برپایی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نشستی با حضور کارشناسان حوزه ادبیات مقاومت به این نتیجه رسیدیم که چون این حوزه از نظر علمی ناشناخته مانده و کمتر نویسنده یا پژوهشگری به آن پرداخته است، در طول سال با برپایی نشست‌های تخصصی به تعریف و تبیین ابعاد مختلف ادبیات مقاومت و ویژگی‌های آن بپردازیم.

اثباتی افزود: در این راستا به برگزاری نشست مذکور اقدام کردیم. همچنین نشست «نقش ادبیات مقاومت در بیداری اسلامی» با هدف بررسی کتاب‌های فارسی‌زبان و انگلیسی‌زبان منتشرشده در حوزه بیداری اسلامی بیست‌وششم آبان ماه در دانشکده روابط بین‌الملل برگزار خواهد شد.

سرای اهل‌قلم خانه کتاب در خیابان انقلاب، نرسیده به چهارراه ولیعصر، ابتدای فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره 2 واقع شده است. حضور در برنامه‌های این سرا برای عموم آزاد است. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌ 66966156 تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط