شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
تحلیل کانت و نقد شهید مطهری از مدرنیته در یک کتاب

کتاب «دوران نقادی تحلیل کانت از مدرنیته و نقد آن از دیدگاه مرتضی مطهری» با نگاهی تحلیلی به دوران مدرنیته منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب دوران نقادی تحلیل کانت از مدرنیته و نقد آن از دیدگاه مرتضی مطهری به قلم علی‌اکبر احمدی با رویکردی نقادانه و در عین حال تحلیلی منتشر شده است.

این کتاب در دو بخش تحلیل مدرنیته از دیدگاه کانت و نقد مدرنیته کانتی از دیدگاه شهید مطهری تنظیم شده که مولف در هر دو بخش بر آن است تا تصور کانت از دوران نو و طرح نوینی را که در آثار این اندیشمند غربی ارایه شده است، توضیح دهد و پس از آن رویکرد و تحلیل شهید مطهری را تفسیر کند.

شهید مطهری به‌عنوان یکی از فیلسوفان و نظریه‌پردازان سرشناس توانست فلسفه اسلامی را به‌خوبی تبیین و در مقابل، نمایی حقیقی را از مکاتب فلسفی غرب ارایه کند. در واقع، این استاد شهید با نگرش تحلیلی توانست مباحث فلسفی مطرح در آن روزگار را برای مخاطب خود بیان کند.

بعد از گذشت 35 سال از وقوع انقلاب اسلامی ایران، کتاب‌های شهید مطهری همچنان از آثار مورد توجه قشر دانشگاهی و حوزوی قلمداد می‌شوند. البته با توجه به تنوع آثار این استاد شهید، به‌نظر می‌رسد در بسیاری از حوزه‌ها همچنان امکان نقد و نظر بیشتری وجود دارد، از جمله ارایه تحلیل تطیبقی از اندیشه این استاد شهید از نظریات و مکاتب غربی که در ادوار مختلف داعیه‌دار خوشبختی انسان‌ بودند.

کتاب دوران نقادی تحلیل کانت از مدرنیته و نقد آن از دیدگاه مرتضی مطهری با شمارگان یک هزار نسخه در 335 صفحه به بهای 110 هزار ریال نخستین چاپ خود را از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سال 1392 تجربه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط