سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
آیین پایانی جشنواره شعر ایثار و شهادت استان سمنان برگزار می‌شود

آیین پایانی نخستین جشنواره شعر ایثار و شهادت استان سمنان فردا (سوم مهر ماه) برگزار می‌شود. در این مراسم برگزیدگان جشنواره معرفی و از آن‌ها قدردانی خواهد شد./

مهدی زارع، مسوول بخش آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان سمنان با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: بخش آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان سمنان با همکاری کنگره سرداران شهید این استان با هدف نشر مفاهیم انقلاب اسلامی نخستین جشنواره شعر ایثار و شهادت را برگزار می‌کند.

وی با بیان این‌که جشنواره  با هدف گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، ادامه داد: گردآوری آثار موجود در حوزه دفاع مقدس، کشف استعدادهای شاعران استان سمنان و فراهم‌کردن زمینه شکوفایی آن‌ها از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌آیند.

مسوول بخش آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان سمنان افزود: با انتشار فراخوان، شاهد ارسال بیش از 150 اثر از 82 شاعر سمنانی بودیم. آثار در دو بخش كلاسیك و آزاد بررسی شدند.

زارع عنوان کرد: با توجه به جمعیت محدود استان سمنان، حجم آثار رسیده به دبیرخانه  مطلوب و حتی تعداد آثار بیش از انتظار متولیان برپایی این جشنواره بود. همچنین به این دلیل ‌که اغلب شاعران برتر استان سمنان در این جشنواره شرکت کرده‌اند، آثار از نظر کیفی نیز در سطح بالایی قرار دارند.

وی پیشنهاد داد: شاعران حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید با نگاه به آینده دست به تولید آثار بزنند؛ زیرا که تنها با بازخوانی آثار و خاطره‌گویی از گذشته نمی‌توان دانشی را به داشته‌های جامعه افزود. 

مسوول بخش آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان سمنان عنوان کرد: آیین پایانی نخستین جشنواره شعر ایثار و شهادت استان سمنان در سالن تئاتر این استان با حضور علیرضا قزوه، شاعر  آیینی انقلاب، مسوولان فرهنگی استان، ائمه جمعه استان، عموم مردم و برخی شعرای برجسته استانی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط