دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
رئالیسم انتقادی در قاب کتاب جای گرفت

کتاب «رئالیسم انتقادی» به قلم زینب توحیدی‌نسب و مرضیه فروزنده منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر شرحی از فلسفه علم رئالیسم انتقادی را ارایه کرده، سپس با رویکرد مقایسه‌ای به ابعاد هستی‌شناختی و معرفت‌شناختی علوم اجتماعی از منظر این مکتب پرداخته و شیوه اعتدالی رئالیست‌های انتقادی در برابر افراط و تفریط پوزیتیویسم و تاویل‌گرایی را نمایان کرده است. 

اثر حاضر در حوزه معرفت‌شناسی به رشته تحریر درآمده است و مخاطبانی تخصص در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها دارد. دکتر عماد افروغ، نویسنده و پژوهشگر نیز مقدمه‌ای بر آن نوشته است.

کتاب رئالیسم انتقادی در چهار فصل به مباحث هستی‌شناسی تجربی و دلالت‌های آن در علوم اجتماعی،‌ فلسفه علم رئالیسم انتقادی، هستی‌شناسی اجتماعی از دیدگاه رئالیسم انتقادی و جایگاه وارسی تجربی در علوم اجتماعی می‌پردازد.

مخاطبان این اثر با مضامینی نظیر انتقاد از هستی‌شناسی، جبری بودن، جهان‌ ساختاریافته، ضرورت طبیعی، جوامع، عاملیت انسانی، محدودیت‌های معرفت‌شناسی، دسترسی دروانی و وارسی تجربه به مثابه بازخورد آشنا می‌شوند.

نخستین چاپ کتاب رئالیسم انتقادی با شمارگان 800 نسخه در 276 صفحه و به بهای 95 هزار ريال به تازگی از سوی واحد نشر موسسه بوستان کتاب راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط