دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
«اصغری‌خواه به روايت همسر شهيد» به پله ششم رسید

كتاب «اصغری‌خواه به روايت همسر شهيد» از مجموعه «نيمه پنهان ماه» انتشارات روایت فتح به چاپ ششم رسید. فاطمه غفاری، مولف این اثر گفت: کتاب، زندگینامه شهيد محمد اصغري‌خواه، فرمانده گردان كميل لشگر 16 قدس را دربردارد./

غفاری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: در دسترس قرار دادن شهدا و زندگی آن‌ها، همچنین آشنایی نسل جوان با شخصیت‌هایی که شجاعانه از میهن خود دفاع کردند و در نهایت به مقام والای شهادت رسیدند، از جمله اهدافم در تالیف کتاب «اصغری‌خواه به روايت همسر شهيد» به شمار می‌آیند.

وی در پاسخ به این سوال که «چرا از میان شهدای جنگ تحمیلی، زندگی شهید اصغری‌خواه را به رشته تحریر درآوردید؟» گفت: به نظرم دیگر شهدا به وفور معرفی و درباره زندگی آن‌ها مطلب نوشته شده است؛ به‌گونه‌ای که تا حدودی همه با جزییات زندگی آن‌ها آشنا هستند، اما نکته‌ای که باعث شد به زندگی شهید اصغری‌خواه بپردازم این بود که وی یک انسان کاملا معمولی بود. فردی روستازاده که در کنار پدر و مادر کشاورزی می‌کرد. هیچ فردی تصور نمی‌کرد که اصغری‌خواه به جبهه برود، چه برسد به این‌که به مقام والای شهادت نایل شود.

نویسنده کتاب «اصغری‌خواه به روايت همسر شهيد» افزود: از دیگر مواردی که مرا به تالیف این کتاب ترغیب کرد، وجود رابطه عاطفی شهید  اصغری‌خواه با همسر و فرزندانش بود. این در حالی بود که بی‌اطلاعی خانواده رزمندگان از وضع سلامت آن‌ها نوعی افتخار برای رزمندگان به شمار می‌آمد، اما شهید اصغری‌خواه با وجود خدمات فراوان در دوران جنگ تحمیلی، ارتباط بسیار قوی با همسر و فرزندانش برقرار می‌کرد.

غفاری درباره شیوه ورود شهید اصغری‌خواه به عرصه جنگ گفت: وی از قبل از شروع جنگ تحمیلی وارد درگیری‌ با  ضد انقلاب در شمال و کردستان شد. بعد از شروع جنگ به جنوب کشور رفت و به صورت مستقیم به مبارزات خود ادامه داد. وی از همان ابتدا تا انتهای جنگ تحمیلی به دفاع از سرزمین خویش پرداخت و در نهایت، نهم فروردین 1367 در خاک عراق به شهادت رسید. پیکر شهید اصغری‌خواه بعد از دو سال  بازگردانده شد.

وی با اشاره به زندگی شخصی شهید اصغری‌خواه، به ویژه رابطه عاطفی وی با همسرش گفت: زمانی که شهید اصغری‌خواه در دوران جنگ تحمیلی جانباز اعصاب و روان شد همسرش با پشتکار و صبوری فراوان از وی مراقبت کرد و وقتی اصغری‌خواه بهبود یافت، مانند گذشته نسبت به همسر و فرزندانش توجه عاطفی عمیقی داشت که برای من بسیار جالب توجه بود.

وی عنوان کرد: همسر شهید اصغری‌خواه با وجود سن کم در همه دورانی که وی در جبهه‌ها بود و در دوران بیماری با مشکلات بسیار عمیقی که شاید هر بانوی جوان دیگری تحمل به دوش کشیدن آن‌ها را ندارد، مواجه شد و با صبوری با آن‌ها مقابله کرد.

غفاری افزود: این رابطه صمیمی بعد از شهادت اصغری‌خواه نیز ادامه داشت، به‌گونه‌ای که این همسر فداکار با وجود گذشت چند سال از شهادت وی همچنان رابطه‌ای بسیار قوی با خانواده شوهرش به‌ویژه پدر و مادر همسرش دارد.

چاپ ششم کتاب «اصغری‌خواه به روايت همسر شهيد» اثر فاطمه غفاری در قطع پالتویی به زودی از سوی انتشارات روایت فتح راهی بازار نشر خواهد شد.

فاطمه غفاری نگارش دو عنوان کتاب را در دستور کار خود دارد. نخستین کتاب به زندگی شهید حسین شهرام‌فر، از شهدای ارتش در سال 1360 کردستان اشاره دارد و دومین کتاب زندگی یکی از فرماندهان ارتش را که در عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس نقش به‌سزایی داشته است، به تصویر می‌کشد.

کتاب‌های «غواصان لشگر 14»، «غواصان»، «زندگینامه شهید حسین خرازی» و «خدا می‌خواست زنده بمانیم» از جمله آثاری‌اند که تاکنون به قلم فاطمه غفاری راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط