شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۸
رونمایی از پنج مجموعه نمایشنامه در حوزه مقاومت

انتشارات ساقی در هفته دفاع مقدس و همزمان با برپایی تئاتر مقاومت از پنج مجموعه نمایشنامه‌‌ ویژه مقاومت در تئاتر شهر رونمایی می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انتشارات ساقی در یکی از روز‌های هفته دفاع مقدس از پنج جلد نمایشنامه حوزه دفاع مقدس رونمایی می‌کند.

جلد نخست مجموعه‌ نمایشنامه‌های مقاومت در برگیرنده نمایشنامه‌های «مورچه‌ها» و «کودک و کبوتر»، جلد دوم نمایشنامه مقاومت شامل نمایشنامه‌های «آثار آبادان 212» و «نامه‌های خط خطی» و جلد سوم این نمایشنامه‌ها با دربر داشتن نمایشنامه‌های «یادم تو را فراموش» و «رویایی عصر بیست‌وپنجم»، سه اثر از این مجموعه‌اند.

کتاب‌های «فرهنگ ادبیات نمایشی» اثر تقی اکبرزاده که به بررسی فرهنگ ادبیات نمایشی دفاع مقدس می‌پردازد و کتاب «فنون نگارش طنز در ادبیات نمایشی» نوشته فرزین محبی نیز دو اثر دیگر نشر ساقی‌اند که در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر مقاومت رونمایی خواهند شد.

مجموعه‌ نمایشنامه‌های مقاومت بر اساس مطالعات انجام و برنامه‌ریزی‌های آن توسط کارگروه تخصصی هنرهای نمایشی نشر ساقی تدوین شده است. این ناشر قول انتشار کتاب‌های دیگری با موضوع ادبیات نمایشی و مضمون مقاومت را در آینده نزدیک داده است.

این آثار قرار است با رویکرد علمی و پژوهشی و با همکاری دکتر وفادار، دکتر محمدباقر قهرمانی، دکتر مهدی حامد سقایان، حفیظ‌الله رفیعی تالیف شوند. این کارگروه تخصصی هنرهای نمایشی نشر ساقی از 18 ماه پیش کار خود را آغاز کرده است.

جشنواره تئاتر مقاومت از یکم تا ششم شهریور ماه در تئاتر شهر برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها