جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
زندگینامه مخترع بزرگ آمریکایی «توماس ادیسون» کتاب شد

کتاب زندگی «توماس ادیسون (مخترع بزرگ آمریکایی)» از مجموعه «شخصیت‌های تاثیرگذار» نوشته «مایکل برگن» با ترجمه فریدجواهرکلام از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد. مروری بر زندگی، کار و اختراعات این مخترع بزرگ آمریکایی که با اختراعاتش تاثیر بسیاری بر زندگی مردم جهان گذاشت، در این کتاب آمده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ کتاب «توماس ادیسون (مخترع بزرگ آمریکایی)» از مجموعه «شخصیت‌های تاثیرگذار» که توسط انتشارات ققنوس منتشر می‌شود، به‌قلم «مایکل برگن» با ترجمه فرید جواهرکلام به زندگی، فعالیت‌ها، آثار و اختراعات «توماس آلوا ادیسون»‌ ملقب به «جادوگر منلوپارک» مخترع آمریکایی مشهور لامپ و گرامافون اختصاص دارد.

کتاب در 10 فصل با نام‌های «جادوگر مِنلوپارک»، «دانشمند و بازرگان»، «به پیش»، «شغل: مخترع»،‌ «کارخانه اختراع»، «لامپ بهتری برای روشنایی»، «روشن کردن جهان»، «ثبت حرکات»، «بازرگان خلاق» و «قهرمان آمریکایی» ادیسون و کارهایش را معرفی کرده، همچنین «گاهشمار»، «زندگی ادیسون در یک نگاه»، «منابعی برای مطالعه بیشتر»، «شرح اصطلاحات»، «یادداشت‌ها» و «کتاب‌شناسی برگزیده» نگاهی اجمالی به سیر زندگی وی دارد.

توماس آلوا ادیسون در یازدهم فوریه 1847 در شهر میلان ایالت اوهایو به‌دنیا آمد. در آن زمان، صنایع راه‌آهن و تلگراف در آمریکا پیشرفت بسیاری کرده بود و این دو، در زندگی ادیسون نقش مهمی ایفا کردند. وی در سال 1868، نخستین اختراع خود را که یک شمارشگر برقی بود، به ثبت رساند و پس از آن وسایل بسیاری ساخت که رقم یک‌هزار و 93 ثبت اختراع ادیسون، بیشترین تعداد ثبت در دفتر ثبت اختراعات آمریکاست.

در بخشی از کتاب آمده است: «توماس آلوا ادیسون هنگام کودکی مجذوب تکنولوژی و آزمایش‌های شیمیایی شد. بعدها تلاش او برای تکمیل تلگراف، به نخستین اختراع او یعنی گرامافون انجامید؛ اختراعی که زمینه‌ساز زندگی سرشار از کشف و اختراع او شد. لامپ فروزانش، وی را به قهرمانی مردمی بدل کرد و بسیاری به او لقب «جادوگر منلوپارک» را دادند. ادیسون با انگیزه کنجکاوی و تمایل به آسان‌تر کردن زندگی برای همگان، در نهایت جهان را تغییر داد. ادیسون می‌گفت: نبوغ تشکیل شده است از یک درصد الهام، و نود و نه درصد زحمت کشیدن و عرق ریختن.»

چاپ نخست کتاب «توماس ادیسون (مخترع بزرگ آمریکایی)» از مجموعه «شخصیت‌های تاثیرگذار» به‌قلم «مایکل برگن» با ترجمه فرید جواهرکلام در 110 صفحه و شمارگان یک‌هزار نسخه و قیمت پنج‌هزار و 200 تومان از سوی انتشارات ققنوس برای علاقه‌مندان به زندگینامه بزرگان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها