پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
گزارش لحظه به لحظه از ماجرای فدک به چاپ بیستم رسید

محمدباقر انصاری در کتاب گزارش لحظه به لحظه از ماجرای فدک، با زبانی داستانی و ساده به بیان ماجرای فدک، مالکیت و تصرف آن پرداخته است. بیستمین چاپ این اثر از سوی نشر دلیل ما روانه بازار کتاب شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب گزارش لحظه به لحظه از ماجرای فدک در هشت فصل به مباحثی درباره فدک، می‌پردازد.
 
بر اساس مطالب کتاب، «فدک، محک سبز الهی است که عیار محبت به بانوی دو جهان را می‌سنجد. 15 قرن پیش، سرزمین فدک به امر خداوند از سوی پیغمبر اسلام(ص) به سیدة‌النساء هدیه داده می‌شود و چهار سالِ شیرین فدک در دوران پیامبر(ص) سپری شد.
فدک سرزمینی آباد در سراشیبی خیبر با چشمه‌ای پر از آب و منطقه وسیع کشاورزی، قلعه‌ای مهم به شمار می‌آمد و نسبت به خیبر نخلستان‌های بیشتری داشت. ساکنان آن عده‌ای از یهود بودند که با اهل خیبر در ارتباط داشتند و رییس آنان در روز فتح آن‌جا، یوشع بن نون بود.»

نویسنده همچنین در بخش دیگری از کتاب می‌نویسد:«ده روز پس از رحلت رسول‌الله(ص) به عنوان نخستین اقدام پس از استقرار حکومت سقیفه، ماموران  به دستور خاص خلیفه فدک را اشغال کردند و بدون اطلاع حضرت زهرا(س) نماینده آن حضرت(س) را از فدک اخراج و ملک آن را غصب کردند. » 

اکنون فدک، شهری در 290 کیلومتری شمال مدینه است که به نام «الحایط» خوانده می‌شود.

بیستمین چاپ کتاب گزارش لحظه به لحظه از ماجرای فدک با شمارگان پنج هزار نسخه، در 80 صفحه و به قیمت 15 هزار ريال از سوی نشر دلیل ما راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط