دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
ناشران کتاب‌ها را به‌صورت الکترونیک درآورند

مهدی علیپور، مدیر پروژه آوابوک با درخواست از ناشران برای تبدیل کتاب‌های خود به شکل الکترونیک گفت: باتوجه به ایجاد بستر مناسب توسط نرم‌افزار آوابوک از ناشران می‌خواهیم که کتاب‌هایشان را به صورت الکترونیک درآورند تا مخاطبان آن‌ها را به سهولت مطالعه کنند.-

مهدی علیپور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییر روش‌های سنتی به مِتُدهای مدرن، امروزه کتاب‌های الکترونیکی با استقبال مخاطبان و به‌ویژه جوانان روبه‌رو شده است، به همین دلیل از ناشران درخواست می‌کنیم که کتاب‌ها را برای دسترسی ساده و آسان کاربران به‌ کتاب‌های الکترونیک تبدیل کنند. 

طراح و مدیر پروژه نرم‌افزار آوابوک ادامه داد: ناشران می‌توانند کتاب‌های خود را به دو صورت رایگان و فروشی در اختیار کاربران قرار دهند، در روش فروش، ناشران کتاب‌ها را با قیمت تعیین شده با توجه به قرارداد ثبت شده در دسترس مخاطبان قرار می‌دهند. 

به گفته علیپور، این طرح هزینه‌ای برای ناشران نخواهد داشت و تمامی خدمات ارایه شده  رایگان در اختیار آن‌ها قرار داده خواهد شد.

وی با اشاره به نوع کتاب‌های منتشر شده در آوابوک گفت: تنها نگرانی شرکت این است که کتابی بدون ممیزی منتشر نشود چراکه کتاب‌ها باید از نظر قانونی شرایط لازم برای نشر الکترونیک را داشته باشند. 

این طراح مشهدی با اشاره به وجود نرم‌افزار‌های مشابه اظهار کرد: اکنون پایگاه‌های اینترنتی معتبری وجود دارند که بدون اطلاع ناشر کتاب‌ها را به صورت الکترونیک تبدیل می‌کنند و آن ‌را برای فروش روی پایگاه قرار می‌دهند اما آوابوک تمامی کتاب‌ها را با اجازه مستقیم ناشران تبدیل و عرضه می‌کند. 

وی درباره تعداد کتاب‌های تبدیل شده گفت: تا به امروز 790 کتاب به‌صورت الکترونیک تبدیل شده است که از این میان 300 کتاب به‌صورت چندرسانه‌ای (متن و صوت) است. 

علیپور در توضیح آوابوک اظهار کرد: آوابوک یک فرمت‌فایل بومی است که امکان قرار دادن متن، صوت و تصویر را به ناشران‌ می‌دهد و مشکلات کپی رایت را حل می‌کند.

وی ادامه داد: پنج میلیون تلفن ‌همراه دارای سیستم‌ عامل آندروید در کشور به فروش رفته است و این ظرفیت وجود دارد که پنج میلیون نفر را به سمت کتاب هدایت کرد تا بتوانیم سرانه مطالعه را در کشور افزایش دهیم و شاهد رشد فرهنگی در جامعه باشیم. 

مدیر پروژه نرم‌افزار آوابوک در پایان صحبت‌هایش گفت: این نرم‌افزار به صورت رایگان بر پایگاه اینترنتی آوابوک به نشانی http://www.avaabook.com قرار دارد و علاقه‌مندان می‌توانند فایل اجرایی را در دو فرمت برای تلفن‌ همراه و رایانه دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها