شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
10 ایستگاه‌ ترنجستان مترو میزبان «هفته ناشر» می‌شوند

فروشگاه‌های زنجیره‌ای ترنجستان در برنامه «هفته ناشر» خود هر ماه با طرحی ویژه نمایشگاه‌هایی از آثار ناشران گوناگون برگزار می‌کنند.-

محمدمهدی بیگلری، مدیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای ترنجستان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: این طرح که نخستین دوره آن این هفته و از امروز(23 شهریورماه) آغاز شده است، به مناسبت روز ملی شعر به ارایه آثار دو ناشر با عنوان «شهرستان ادب» و «فصل پنجم» اختصاص دارد.

وی افزود: ترنجستان مترو که از سال قبل با 20 ایستگاه مترو فعالیت دارد، به ارایه آثار ناشران گوناگون می‌پردازد. بر اساس طرح «هفته ناشر» قرار است هر ماه به مدت یک هفته 10 ایستگاه مترو میزبان آثار ناشران شوند. به عنوان مثال این هفته حدود 100 عنوان از کتاب‌های دو ناشر یاد شده با تخفیف 15 درصدی به عموم مسافران مترو عرضه می‌شود.

بیگلری در پاسخ به این سوال که «با توجه به عجله‌ای که اغلب مسافران مترو دارند، چگونه می‌توان به ارایه محصولات فرهنگی به ویژه کتاب پرداخت؟»، گفت: ایستگاه‌های ترنجستان به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که مسافران با نظر به عجله و سرعتی که در رفت و آمدهای خود دارند بتوانند در کمترین زمان بیشترین بازدید از عناوین کتاب‌ها و طرح جلد آن‌ها را داشته باشند. همچنین بر اساس آمار حدود 70 درصد از مسافران مترو در شمار مسافران دایمی‌اند که فرصت بازدید یا نگاهی سطحی به آثار ترنجستان را می‌یابند.

وی اظهار کرد: بر اساس اهداف ترنجستان در نظر داریم هر ماه با همکاری ناشران گوناگون ویترینی برای عرضه محصولات آن‌ها فراهم کنیم. 

مدیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای ترنجستان بیان کرد: بر اساس این طرح مسافران این فرصت را می‌یابند تا هر هفته با کتاب‌های جدید مواجه شوند. همچنین ناشران یک هفته کامل 10 ایستگاه مترو را در اختیار دارند و از این طریق می‌توانند ضمن ارایه تازه‌های نشر خود، زمینه‌های کاری و فعالیت‌های تخصصی‌شان را به مخاطبان معرفی کنند.

ناشران برای همکاری با این طرح و ارایه آثارشان می‌توانند با ترنجستان تماس بگیرند تا آثار و ایده‌های آن‌ها در شورای سیاستگذاری بررسی شود و در فهرست نمایشگاه‌های کتاب ترنجستان قرار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها