سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کار نظام تشخیص و رتبه‌بندی پیشکسوتان چاپ به کجا رسید

رییس هیات مدیره انجمن فرهنگی پیشکسوتان صنعت چاپ ایران درباره جلسه اعضای هیات مدیره با احمد علمشاهی، مدیرکل دفتر امور چاپ گفت: برای اجرای نظام تشخیص و رتبه‌بندی صنعت چاپ، نیاز به کمک و همراهی دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نظام تشخیص و رتبه‌بندی پیشکسوتان صنعت چاپ 14 مردادماه به تصویب نهایی پیشکسوتان رسید و برای کسب نظر مجموعه دولتی، طی نامه‌ای به دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شد، این نظام یکشنبه 17 شهریورماه در دفتر امور چاپ مورد بررسی مسوولان دولتی، اعضای هیات مدیره و اعضای کمیته تشخیص قرار گرفت.

نظام ارزیابی شامل یک آیین‌نامه و مجموعه شاخص‌ها و معیارهایی است که بر اساس آن می‌توان پیشکسوتان را تشخیص داد و درباره چگونگی قدردانی از آن‌ها تصمیم‌گیری کرد. 

رییس هیات مدیره انجمن فرهنگی پیشکسوتان صنعت چاپ ایران گفت: هدف از برگزاری این نشست اطلاع از دیدگاه‌های مسوولان دولتی بود تا متوجه شویم که دولت چه‌مقدار از این آیین‌نامه را قبول دارد و در صورت وجود نقص در آیین‌نامه، کاستی‌ها جبران شود.

اسکندر خمسه‌پور به دیدگاه پیشکسوتان درباره این نظام اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای این آیین‌نامه حمایت و ارج نهادن به مقام پیشکسوتان است، پس قطعا تمامی پیشکسوتان از این طرح استقبال می‌کنند و مخالفی در میان پیشکسوتان نخواهد داشت.

رییس هیات مدیره انجمن فرهنگی پیشکسوتان صنعت چاپ ایران با اشاره به هزینه‌های این طرح اظهار کرد: برای اجرای هر طرحی نیاز به بودجه و سرمایه است، اگر این طرح تصویب شود، بودجه درنظر گرفته شده توسط دفتر امور چاپ برای قدردانی از پیشکسوتان صرف این طرح خواهد شد. البته پیشکسوتان ما مشکل مالی ندارند و در صورت نیازهای مالی برای این طرح، مشکلات به سرعت از سوی پیشکسوتان حل خواهد شد.

در ادامه چنگیز آصفی‌مقدم، رییس کمیته تشخیص انجمن پیشکسوتان نیز گفت: در این جلسه اهداف تدوین و نحوه عملکرد این نظام برای احمد علمشاهی بیان و مقرر شد ظرف روزهای آینده جلسه دیگری با دفتر امورچاپ برگزار شود تا نظر نهایی آن‌ها را جویا شویم. 

به گفته آصفی‌مقدم، احمد علمشاهی با استقبال از این نظام گفت: به طور کلی، استفاده از یک نظام معین و قابل قبول همگان برای تشخیص پیشکسوتان کار خوبی است اما گاهی ممکن است از رتبه‌بندی یا مواردی از این قبیل، برداشت خوبی نشود و لذا بهتر است که اصلاحاتی در این آیین‌نامه انجام شود تا پیشکسوتان بیشتر از آن استقبال کنند.

مدیرکل دفتر امور چاپ خواستار تفکیک معیارهای شناسایی پیشکسوت و شناسایی چهره‌های شاخص از یکدیگر شد و گفت: برخی معیارها باید کمتر و ساده‌تر شوند تا جمعیت بزرگتری از اعضای صنعت چاپ در انجمن عضو شوند و برخی معیارها بهتر است برای موارد خاص و شناسایی چهره‌های برجسته صنعت استفاده شود، به عبارتی، عنوان این نظام به نظام ارزیابی پیشکسوتان و چهره‌های خاص تبدیل شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط