سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
جلد نخست «روزشمار 15 خرداد 1343» به‌زودی از راه می‌رسد

جلد نخست کتاب «روزشمار 15 خرداد 1343» به‌زودی از سوی انتشارات سوره مهر راهی بازار نشر خواهد شد. این اثر جزو مجموعه کتاب‌های «روزشمار 15 خرداد» مرکز اسناد انقلاب اسلامی به شمار می‌آید که رویدادهای انقلابی اول فروردین 1343 تا پانزدهم اردیبهشت 1343 را در خود جای داده است.-

سیدمحمدصادق فیض، مولف کتاب «روزشمار 15 خرداد 1343» با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در این اثر، وقایع انقلابی اول فروردین 1343 تا پانزدهم اردیبهشت 1343 در قالب روزشمار با استناد از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های آن دوران، اسناد محرمانه ساواک و شهربانی همچنین مجله‌های خارجی که به این وقایع پرداختند، ارایه شده‌اند.

وی بیان کرد: کتاب «روزشمار 15 خرداد 1343» زندگی امام خمینی(ره) را زمانی که در حبس خانگی بودند و در هجده فروردین 1343 توانستند به قم بازگردند، همچنین مجموعه سخنرانی‌های ایشان در این مقطع زمانی را منعکس می‌کند.

مولف کتاب «روزشمار 15 خرداد 1343» افزود: تشریح وقایع انقلابی زمان حسنعلی منصور، نخست‌وزیر وقت ایران و توافق میان روحانیون با دولت وقت مبنی بر دخالت نکردن آن‌ها در امور دولت که مخالفت امام خمینی(ره) را دربرداشت و مقدمه‌ای شد برای شروع مبارزات جدید، از دیگر موضوع‌های مورد بحث در این کتاب به شمار می‌آیند. 

فیض ادامه داد: امام خمینی(ره) برای تکذیب کردن موضوع دخالت نکردن روحانیون در امور دولت، در مکان‌های مختلف سخنرانی‌های متعددی ایراد کردند که بخشی از این اثر به  این سخنرانی‌ها اختصاص دارد.

وی عنوان کرد: این اثر به‌گونه‌ای تنظیم شده است که مخاطبان با وقایع هر روز از اول فروردین 1343 تا پانزدهم اردیبهشت 1343 در قالب تیتر، متن خبر و منابعی که خبر از آن‌ها استخراج شده است، آشنا می‌شوند.

نگارش جلد دوم کتاب «روزشمار 15 خرداد 1343» نیز به‌تازگی با قلم سیدمحمدصادق فیض پایان یافته است. این اثر به‌زودی از سوی انتشارات سوره مهر در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط