یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
کتاب‌های شخصی روحانی اهل سنت کردستان وقف کتابخانه‌ عمومی شد

اسماعیل احمدی، مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: کتابخانه شهید برهان عالی سنندج که نام امام جماعت ترور شده شهرستان سنندج را با خود دارد اکنون صاحب بیش از 200 جلد کتاب از کتابخانه شخصی این روحانی است.-

احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام این مطلب اظهار کرد: کتابخانه شهید برهان عالی سنندج تا سال 88 به نام کتابخانه شماره 4 شناخته می‌شد  که در شهرک بهاران و جنب مسجد قبای این شهرستان قرار گرفته است. این کتابخانه از سال 1388  و بعد از ترور این روحانی به نام کتابخانه شهید برهان عالی شناخته می‌شود.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به اعلام رسمی 50 روزه ایجاد مخزن کتاب‌های وقفی در کتابخانه شهید برهان عالی سنندج عنوان کرد: خانواده این روحانی که امام جماعت مسجد قبای سنندج بوده است، کتابخانه شخصی این شخصیت فرهنگی را به این کتابخانه عمومی اهدا کردند.

وی درباره جزییات اهدایی این کتابخانه گفت: کتابخانه شخصی این روحانی شامل بیش از 200 جلد اثر مکتوب است که شامل آثار درسی این شخصیت در زمان طلبگی، کتاب‌هایی که در حوزه فقه اهل‌بیت، تاریخ، ادبیات غرب از سوی وی تدریس می‌شد و  همچنین آثار نفیس و کمیابی است که کمتر تجدید چاپ می‌شوند. آثار کمیاب و حتی نایاب حوزه‌های علمیه در میان این کتاب‌های اهدایی نیز پیدا می‌شود. 

احمدی با اشاره به این که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری این استان یک منطقه فرهنگی است، اظهار کرد: این استان به معنای واقعی در امر مشارکت مردم در حوزه کتاب فعال است و در حوزه‌های گوناگون نخبه‌های فراوانی دارد.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با بیان این‌که ایجاد مخزن 230 متری در کتابخانه عمومی شهید برهان عالی سنندج زمینه‌ای برای ورود کتاب‌های وقفی و نمایش این آثار به مخاطبان است، عنوان کرد: در طول اعلام راه‌اندازی این مخزن ظرف 50 روز علاوه بر اهدای کتابخانه شخصی برهان عالی از سوی خانواده وی، افراد دیگر نیز 50 جلد کتاب را اهدا کردند.

سفر دبیر‌کل نهاد کتابخانه‌‌ها به کردستان و افتتاح چند کتابخانه جدید
وی با اشاره به حضور دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در استان کردستان در آینده‌ای نزدیک گفت: استان کردستان با حضور منصور واعظی در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح کتابخانه خاتم‌النبیا و بهسازی کتابخانه‌‌های شهید مطهری و فردوسی خواهد بود.

احمدی با بیان این‌که در جریان این سفر مخزن بخش وقفی کتاب‌های اهدایی کتابخانه عمومی شهید برهان عالی به صورت رسمی راه‌اندازی خواهد شد، اظهار کرد: اکنون این مخزن مراحل تحویل، ثبت کتاب و بررسی‌های آثار اهدایی را به صورت آزمایشی انجام می‌دهد و با طی مراحل کارشناسی، به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

ورود کتاب‌هایی اهدایی به مخزن کتابخانه ظرف یک هفته
 مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان درباره ورود آثار اهدایی مکتوب به مخازن کتابخانه‌های عمومی این استان عنوان کرد: کلیه کتاب‌‌های وقفی به کتابخانه‌ها طی مراحل کارشناسی بعد از مرتب‌سازی، طی یک هفته در مخازن قرار می‌گیرند.

تجهیز بخش فناوری اطلاعات کتابخانه‌های کردستان
احمدی با اشاره به تجهیز بخش الکترونیک کتابخانه‌های این استان گفت: استخدام دو کارشناس بخش فناوری اطلاعات برای اداره کل کتابخانه‌های استان کردستان و تجهیز کتابخانه‌های این استان به این بخش، از اقدامات جدید نهاد برای کتابخانه‌های این استان است.

وی افزود: ایجاد بخش الکترونیک در کتابخانه‌های استان کردستان به صورت هدفدار و استخدام دو نیرو برای پیگیری و تجهیز این بخش در کتابخانه‌ها به صورت استانی و شهرستانی، برنامه جدید کتابخانه‌های استان کردستان ظرف هفته گذشته بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط