سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
«وقتی زمین دروغ می‌گوید» در تماشاخانه مهر

سعید تشکری نمایشنامه «وقتی زمین دروغ می‌گوید» را در تماشاخانه‌ مهر حوزه هنری به صحنه می‌برد. این نمایشنامه که درباره نسل‌کشی در دنیای معاصر است، در سال گذشته (1391) از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شده بود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، تریلوژی «وقتی زمین دروغ می‌گوید» با نویسندگی و کارگردانی سعید تشکری از هفدهم شهریور (1392) در تماشاخانه‌ مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی پیش از این در بیست و هشتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر، در سال 1388 به صحنه رفت اما تاکنون فرصت اجرای عموم پیدا نکرده بود.

داستان تریلوژی «وقتی زمین دروغ می‌گوید» در مورد فجایع نسل‌کشی در دنیای معاصر است که با تم سیاسی به آن پرداخته می‌شود. 

تشکری در بروشور واپسین نمایش خود نوشته است: «به رسم آیین رفاقت برای همه دوستانی که در این زمانه‌ خاموش و بیماری، مردانه، رفیقانه، جانانه کنارم ایستاده‌اند و باورم دارند ...»

حمید کیانیان، محمد احمدزاده و فائزه علی‌آبادی به عنوان بازیگر در نمایش «وقتی زمین دروغ می‌گوید» به صحنه می‌روند و ایلیا سعادتی، افسانه رحمانی و محمود غیوری به عنوان عوامل پشت صحنه، سعید تشکری را در اجرای این نمایش، همراهی می‌کنند.

نمایش «وقتی زمین دروغ می‌گوید» از هفدهم شهریور از ساعت 18 و 30 دقیقه در تماشاخانه‌ مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود. تماشاخانه‌ مهر در ساختمان مرکزی حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به تقاطع حافظ، واقع است.

مجموعه‌ نمایشنامه «وقتی زمین دروغ می‌گوید» شامل چهار اثر «وقتی زمين دروغ می‌گويد»، «نام ديگرم ستاره است»، «تو آمدی که ارشيا شدم» و «آبی محبوب است» در سال گذشته (1391) با شمارگان هزار و 200 نسخه، 164 صفحه و بهای پنج هزار و 500 تومان از سوی انتشارات کتاب نیستان، روانه کتابفروشی‌ها شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها