سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
خاطرات محمدجواد صاحبی در كشاكش سیاست و فرهنگ

موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب «در کشاکش سیاست و فرهنگ؛ خاطرات محمدجواد صاحبی» تدوین حجت‌الله علیمحمدی را منتشر کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ثبت و ضبط اسناد، مدارك و خاطرات افراد و گروه‌هایی كه انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساندند و در تثبیت و استمرار آن كوشیدند، اهمیت فراوانی دارد. مركز اسناد انقلاب اسلامی در این راستا و با هدف تبیین و تدوین تاریخ انقلاب اسلامی، به جمع‌آوری و تدوین خاطرات و اسناد بسیاری از مبارزان و خادمان انقلاب اسلامی اقدام كرده است.

این موسسه در جدیدترین اثر خود کتاب «در کشاکش سیاست و فرهنگ؛ خاطرات محمدجواد صاحبی» تدوین حجت‌الله علی‌محمدی را منتشر کرده است.

محمدجواد صاحبی، از مبارزان جوان دوران انقلاب است كه در حوادث پیش و پس از آن، نقش ویژه‌ای ایفا کرده است. کتاب «در کشاکش سیاست و فرهنگ؛ خاطرات محمدجواد صاحبی» در پنج فصل به مجموعه خاطرات وی می‌پردازد.

فصل نخست، به زندگینامه، خانواده و تحصیلات راوی اختصاص دارد. در فصل دوم با عنوان «درباره‌ قبل از پیروزی» از وقایع و حوادث و شخصیت‌ها در پیش از انقلاب سخن به میان آمده است.

وقایع مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی و فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و انتشاراتی راوی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فصل سوم گنجانده شده است. صاحبی در فصل چهارم از حضورش در موسسه‌ كیهان، مدیریتش بر كیهان اندیشه و ارتباط با اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی می‌گوید. فصل پایانی نیز به آثار و فعالیت‌های علمی وی در قالب برگزاری كنگره‌ها اختصاص دارد.

کتاب «در كشاكش سیاست و فرهنگ؛ خاطرات محمدجواد صاحبی» با شمارگان هزار و 500 نسخه، در 296 صفحه و به بهای 89‌ هزار ریال روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط