شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
«لهوف» به 4 زبان زنده دنیا منتشر می‌شود

موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی‌الهدی کتاب «لهوف» اثر سید‌بن طاووس را تا نیمه شهریورماه امسال به چهار زبان انگلیسی، فرانسه، ترکی اسلامبولی و روسی منتشر می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی، «لهوف» یکی از منابع مهم و کهن درباره واقعه عاشورا و تاریخ زندگی امام حسین(ع) نوشته ابوالقاسم رضی‌الدین علی‌بن موسی مشهور به سید‌بن طاووس است.

این کتاب بر اساس نظرسنجی موسسه بین‌المللی‌الهدی مورد توجه و درخواست شیعیان، شیعه‌شناسان و علاقه‌مندان به متن‌های اسلامی در سرارسر دنیا قرار دارد و بخش‌هایی از آن هم به برخی از زبان‌ها ترجمه شده است.

ترجمه جامع کتاب لهوف به چهار زبان انگلیسی، فرانسه، ترکی اسلامبولی و روسی برای نخستین‌بار به همت موسسه فرهنگی، هنری و اننشارات بین‌المللی‌الهدی صورت گرفته است و این آثار به زودی منتشر و در آیینی رونمایی می‌شوند.

موسسه الهدی کوشیده است از مترجمانی مسلط برای ترجمه این آثار بهره بگیرد. ترجمه زبان انگلیسی لهوف را با دکتر عزیز مهدی، زبان روسی به همت مازیار کمالی، زبان فرانسه به قلم دکتر فریده مهدوی دامغانی و زبان ترکی اسلامبولی توسط سیداصغر سید ترابی صورت گرفته است.

همچنین انتشارات موسسه بین‌المللی‌الهدی در نظر دارد کتاب لهوف را به زبان‌های دیگر از جمله اردو، اسپانیایی و ترکی آذربایجانی نیز ترجمه و منتشر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط