چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶
بازدید رایگان از موزه ملی ملک در دهه کرامت

علاقه‌مندان و دوستداران آثار موزه‌ای و تاریخی، از 16 تا 26 شهریور به مناسبت برگزاری جشنواره ماه هشتم در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک می‌توانند از موزه ملی ملک رایگان بازدید کنند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، «مهدی یساولی» مدیر روابط عمومی این موسسه گفت: کتابخانه و موزه ملی ملک به عنوان موقوفه حاج حسین آقا ملک بر آستان مقدس امام هشتم شیعیان، هر سال در فاصله 10 روزه میلاد حضرت فاطمه (س) و میلاد امام رضا (ع)، جشنواره‌ای با نام «ماه هشتم» برگزار می‌کند. این جشنواره، فرصت مناسبی برای انجام و اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی در حوزه‌های گوناگون موزه‌ای و کتابخانه‌ای به ویژه در زمینه نسخه‌های کهن خطی به شمار می‌آید. 

وی افزود: جشنواره ماه هشتم  فرصت مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌ها، بازنمایی و رونمایی آثار موزه‌ای و نسخه‌های خطی مربوط با امام رضا(ع) مانند سکه‌های ولایت‌عهدی امام هشتم(ع) به شمار می‌آید. 

به گفته مدیر روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، در جشنواره ماه هشتم سال 1392، دوستداران و علاقه‌مندان به فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی- اسلامی با مجموعه‌ای گوناگون و متنوع از برنامه‌های علمی، تخصصی و همگانی در زمینه‌های یادشده روبه‌رو خواهند شد. 

یساولی افزود: موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، امسال یک کار ویژه در حوزه شخصیت برجسته ابن سینا به ویژه کتاب مشهور قانون در طب و عرصه طب سنتی ایرانی- اسلامی انجام داده است که دستاوردهای آن در جشنواره به دوستداران این شخصیت و دانشمند جهانی عرضه خواهد شد. همچنین در این زمان، کارگاه‌های ویژه در زمینه هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی برگزار خواهد شد. 

علاقه‌مندان و دوستداران عرصه فرهنگ می‌توانند در فاصله روزهای 16 تا 26 شهریور به مناسبت دهه کرامت به رایگان از کتابخانه و موزه ملی ملک موقوفه متعلق به آستان قدس رضوی به نشانی «میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، سردر باغ ملی، محوطه باغ ملی» بازدید کنند. ساعت بازدید از تالارهای موزه‌ای و نمایشگاه‌های جشنواره ماه هشتم، هر روز به جز جمعه‌ها از ساعت 8 و 15 تا 16 و 30 دقیقه بازدید کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط