سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
معرفی فعالیت‌های علمی انجمن فناوران پزشکی هسته‌ای ایران

انجمن فناوران پزشکی هسته‌ای ایران در بهمن ماه 1389 در مرکز پژوهش‌های دانشجویی دانشگاه تهران به عنوان یک انجمن علمی، پژوهشی و آموزشی به ثبت رسید. عمده فعالیت‌‌‌های این انجمن در زمینه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی متمرکز است. این انجمن می‌کوشد بستری مناسب برای تعالی و رشد خلاقیت‌های علمی و پژوهشی دانشجویان پزشکی هسته‌ای ایران و همچنین سایر رشته‌های مرتبط با این رشته فراهم کند تا به سوی اهداف بلند خویش گام بردارند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برگزاری کارگاه‌های آناتومی مقطعی، برگزاری کارگاه‌های سی تی اسکن، برگزاری کارگاه‌های ام ار ای، ایجاد تفاهمنامه مشترک با انجمن پرتونگاری استان تهران مبنی بر همکاری‌های علمی مشترک، برگزاری اردوی بازدید از موزه منزل دکتر حسابی با مشارکت انجمن پرتونگاری استان تهران، پیگیری ثبت چهار پروژه پژوهشی در سایت پژوهشیار، ثبت نام طرح‌های تحقیقاتی در حال اجرا در انجمن در کنگره بین‌المللی آسیا و اقیانوسیه پزشکی هسته‌ای در سال 91 برخی از فعالیت‌های انجام شده و اهداف پیش روی انجمن است.

از  فعالیت‌های علمی انجمن که در مرکز تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران  می‌توان به برگزاری کلاس‌های علمی، آموزشی و پژوهشی، برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای علمی و پژوهشی، برگزاری جلسات هفتگی و نشست‌های هم اندیشی اعضای انجمن، برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی، تشویق و ترغیب دانشجویان به انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی، انجام پژوهش‌های دانشجویی با تایید و ثبت در مرکز پژوهشی‌های دانشجویی، چاپ نشریه و بروشورها و جزوات علمی، آموزشی و پژوهشی و برگزاری اردوهای علمی و آموزشی اشاره کرد.

معرفی فصلنامه علمی‌-‌‌پژوهشی پژودا
پژودا، فصلنامه‌ مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران است که از دو کلمه پژو (خلاصه‌ پژوهش) و دا (خلاصه‌ دانشجویی) گرفته شده است. این فصلنامه در پاییز 1384 شکل گرفت و هم اکنون زیر نظر چاپخانه‌ دانشگاه تهران با شمارگان 500 نسخه چاپ می‌شود.

این نشریه به‌طور کامل دانشجویی است و تمامی بخش‌ها اعم از سردبیری، گردآوری مقالات و صفحه آرایی و ویرایش مقالات توسط دانشجویانی که بیشتر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند صورت می‌گیرد.

برنامه همایش‌های پزشکی هسته‌ای ایران
امسال بیست و پنجمين همایش سالانه بين‌المللی بيماری‌های کودکان طبق روال هر‌ساله از سوی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود. اين کنگره از سال 1364 تا‌کنون همه ساله با حضور بيش از 1500 شرکت کننده از ايران و سایر کشورهای جهان برگزار شده است. این کنگره از سال 1382 همايش را در دو بخش پزشکی و پرستاری برگزار می‌کند که این کار فرصتی برای تبادل تجربيات گروه پرستاران در کنار پزشکان را فراهم آورده است. همچنین از سال 1388 بخش محققین جوان نيز به سایر بخش‌های همایش افزوده شد تا فرصتی برای پژوهشگران جوان، دستیاران و دانشجویان فراهم آید تا بتوانند نتایج تحقیقات خود را جداگانه‌ در همایش ارایه کنند.

این همایش 18 تا 22 مهر ماه امسال با حضور علاقه‌مندان، دانشجویان و استادان این رشته‌ها در محل بيمارستان مركز طبی كودكان برگزار می‌شود.

نوزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی
نوزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی، به منظور تجلیل از محققین برجسته ایرانی داخل و خارج از کشور و محققان منطقه خاورمیانه و کشورهای عضو آیسسکو جهت معرفی فعالیت‌های تحقیقاتی برتر علوم پزشکی با تاکید بر جنبه‌های نو‌آوری در آذر ماه ۱۳۹۲ برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها