دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
افتتاح کتابخانه تخصصی میراث فرهنگی در قصر شیرین

کتابخانه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قصر شیرین با 14 هزار جلد کتاب در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و تاریخ به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.-

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قصر شیرین به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این کتابخانه با اعتباری بیش از300 میلیون ریال راه‌اندازی شد. کتابخانه تخصصی میراث فرهنگی قصر شیرین دربردارنده 14 هزار جلد کتاب با موضوع‌های باستانشناسی، اساطیر ایران، سفرنامه، جغرافیا، دین و تاریخ ایران، هنر و صنایع‌دستی، فرهنگ‌نامه و تاریخ اجتماعی و سیاسی ایران است. 

محمدرضا جلدی درباره کتاب‌های ارزشمند این کتابخانه گفت: از کتاب‌های با ارزش کتابخانه تخصصی میراث فرهنگی کرمانشاه می‌توان به، «دانشنامه جهان اسلام»، «معماری و تزیینات اسلامی»، مجموعه پنج جلدی «تاریخ و فرهنگ ایران»، «تاریخ دولت اسلامی در اندلس»، مجموعه 11 جلدی «دانشنامه جهان اسلام»، «خط و کتابت»،‌«دانشنامه ایران»، «آشنایی با معماری جهان»، «گنج‌نامه»، «سرزمین جاوید» و فصلنامه «مطالعات هنر اسلامی» اشاره کرد. 

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قصر شیرین درباره نحوه استفاده از خدمات کتابخانه اظهار کرد: استفاده از این کتابخانه نیازی به عضویت ندارد و همگان به ویژه دانشجویان می‌توانند در ساعات اداری با مراجعه به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قصرشیرین، در محیط  کتابخانه از این کتاب‌ها استفاده کنند. در حقیقت با توجه به نفیس و کمیاب بودن کتاب‌های کتابخانه تصمیم گرفته شد کتاب‌ها به امانت داده نشود و مراجعان از کتاب‌های مورد نیاز خود در محیط کتابخانه بهره ببرند. 

کتابخانه تخصصی میراث فرهنگی شهرستان قصر شیرین، یکشنبه (سوم شهریورماه) به مناسبت هفته دولت و با حضور فرماندار این شهرستان افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها