یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
جایزه ادبی شهید آوینی چهار مرحله‌ای شد

دبیر اجرایی دومین کتاب سال مقاومت بین‌الملل اسلامی(جایزه ادبی شهید آوینی) گفت: این جایزه در چهار مرحله برگزار می‌شود؛ معرفی آثار راه‌یافته به مرحله نیمه نهایی بخش داخلی در شهریورماه، کودک و نوجوان در مهرماه، بین‌الملل در آبان‌ماه و معرفی آثار برتر در آذرماه صورت می‌گیرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نصرت‌اله صالح‌نژاد اظهار کرد: بزرگترین دستاورد برپایی کنگره‌ها و جشنواره‌های کتاب، جمع‌آوری چالش‌ها، نقاط قوت و ضعف، احصا و دسته‌بندی آن‌ها همچنین ایجاد شرایط مناسب برای برقراری تعامل میان نویسندگان، اصحاب نشر و متولیان فرهنگی است. 

دبیر اجرایی دومین کتاب سال مقاومت بین‌الملل اسلامی ادامه داد: بنابراین، تصمیم گرفتیم کنگره بین‌المللی کتاب را محدود و محصور به اختتامیه در یک روز و تعیین نفرات برتر و اهدا جوایز نکنیم بلکه پس از بررسی آثار و تعیین کتاب‌هایی که به مرحله نهایی راه یافته‌اند، فعالیت کنگره را در چهار بخش مجزا ادامه دهیم. همچنین در این جایزه به برگزاری نشست‌ها بر اساس موضوع و مناسبت‌ها اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نخستین نشست علمی ـ تخصصی به آثار داخلی مربوط می‌شود. در این نشست نویسندگان و ناشران درباره موضوع‌های تخصصی به گفت‌وگو خواهند پرداخت. این نشست اواخر شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

صالح‌نژاد افزود: نشست دوم به دلیل ضرورت توجه به آثار کودکان و نوجوانان نهم مهر ماه همزمان با سالروز حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطینی به بررسی آثار این گروه اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: نشست سوم به بخش بین‌الملل مربوط می‌شود و در آن تمام نویسندگان، ناشران خارجی درباره موضوع‌های مختلف به بحث و گفت‌وگو خواهند پرداخت. نشست بخش بین‌المللی بیست و ششم آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود. 

دبیر اجرایی دومین کتاب سال مقاومت بین‌الملل اسلامی عنوان کرد: بخش نهایی کنگره بین‌المللی کتاب مقاومت جایزه ادبی شهید آوینی سوم آذر ماه با معرفی نفرات برتر و اهدای جوایز به کار بررسی آثار دو سالانه خود پایان خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط