شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵
کتابفروشی‌ها چهاردهمین‌بار «ضربت متقابل» را تجربه می‌کنند

كتاب«ضربت متقابل» كارنامه عملیاتی لشكر ۲۷ محمدرسول‌الله تدوین گلعلی بابایی و حسین بهزاد كه در دوازدهمین دوره جایزه كتاب سال دفاع مقدس به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد از سوی انتشارات سوره مهر برای چهاردهین بار منتشر می‌شود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری انقلاب اسلامی، كتاب «ضربت متقابل» که دومین جلد از كارنامه عملیاتی لشكر ۲۷ محمد رسول‌الله است، به سابقه‌های عملیاتی این لشکر در عملیات رمضان از تیر‌ تا پایان شهریور 1361 می‌پردازد.

«تدبیر تعقیب متجاوز»، «اهداف طرح عملیاتی كربلا»، «شناسایی و سازماندهی»، «تلاش‌های بازدارنده»، «ضربت متقابل»، «رخنه ناموفق»، «نبرد فطر»، «همت چاره ساز»، «انتخاب راهكار»، «مصاف با دژهای مثلثی»، «مثلث سوم»، «آخرین تمهیدات»، «واپسین تكاپو» و «ترازبندی نبرد رمضان» عنوان‌ 14 فصل این کتابند.

«همپای صاعقه» عنوان جلد نخست این مجموعه است که به کوشش گلعلی بابایی و حسین بهزاد به تشریح نقش این لشكر در دو عملیات بزرگ فتح المبین، بیت‌المقدس‌(آزادسازی خرمشهر) و اعزام نیروهای آن به لبنان پرداخته و در برگیرنده وقایع دی ماه۱۳۶۰ تا ت‍ی‍رماه ۱۳۶۱ است.

مقام معظم رهبری در دست‌نوشته‌ای بر حاشیه این كتاب آورده‌اند: «كتاب‌هایی مانند «ضربت متقابل» و «همپای صاعقه» باید كتاب‌های رایج دست كاركنان در سطح سپاه و خانواده‌هایشان باشد. این كتاب نقش فرماندهان را در جنگ برجسته می‌كند كه چگونه فرماندهان سپاه و ارتش وارد صحنه دفاع مقدس شدند و عملیات‌های موفقی را انجام دادند... وظیفه فرماندهان ترویج، نشر و عرضه این كتاب‌ها به حد كافی در جامعه است.»

این كتاب در دوازدهمین دوره جایزه كتاب سال دفاع مقدس به عنوان اثر برگزیده در زمینه پژوهش انتخاب شده بود.

دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری «ضربت متقابل» را در ۱۰۰۷ صفحه، با شمارگان 2500 نسخه از سوی انتشارات سوره مهر منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها