شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
گزارش لحظه به لحظه از ماجرای مباهله خواندنی شد

دوازدهمین چاپ کتاب «گزارش لحظه به لحظه از ماجرای مباهله» به قلم محمدرضا انصاری به تازگی از سوی انتشارات دلیل ما روانه بازار کتاب شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اثر حاضر در هشت بخش به موضوعاتی نظیر دعوت نجرانیان به اسلام، کنفرانس در کلیسای اعظم نجران، مناظره علمای نجران درباره پیامبر(ص)، بررسی کتب آسمانی درباره پیامبر(ص)، سفر نجرانیان به مدینه، مناظره پیامبر(ص) با نجرانیان، مراسم مباهله و ندامت نجرانیان از مباهله می‌پردازد.

در بخشی از کتاب گزارش لحظه به لحظه از ماجرای مباهله نوشته شده است: «با ندای اذان صبح، مسجد پیامبر(ص) مملو از جمعیت گردید و نماز به جماعت خوانده شد. اکنون آیه مباهله دستورالعمل پیامبر(ص) است که باید پسران و زنان و نفس خود را به اقتضای آیه "ابنائنا و نسائنا و انفسنا" بیاورد. پیامبر(ص) از محراب برخاست و بر در خانه امیرالمومنین(ع) آمد که به مسجد باز می‌شد. سپس در آنجا توقف نمود تا هنگامی که آفتاب طلوع کرد. با طلوع آفتاب روز سه‌شنبه 24 ذی‌الحجة سال نهم هجری مطابق با سال 631 میلادی، پیامبر(ص) به سوی محل مباهله حرکت کرد، در حالی که امیرالمومنین(ع) در سمت راست حضرت قرار داشت و دست او در دست پیامبر(ص) بود. امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نیز در سمت دست چپ پیامبر(ص) قرار داشتند و حضرت زهرا(س) پشت سر پیامبر(ص) بود.»
دوازدهمین چاپ کتاب گزارش لحظه به لحظه از ماجرای مباهله با شمارگان سه هزار نسخه، در 80 صفحه با بهای 25 هزار ريال به تازگی از سوی انتشارات دلیل ما روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط