شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
«50 کارگردان کلیدی تئاتر» در بوته نقد سرای اهل قلم

جلسه نقد و بررسی کتاب «50 کارگردان کلیدی تئاتر» نوشته شومیت میتر، ماریا شفتسووا و ترجمه مشترک محمد سپاهی و معصومه زمانی چهارشنبه این هفته، ششم شهریور در سرای اهل قلم و با حضور مترجمان کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جلسه نقد کتاب «50 کارگردان کلیدی تئاتر» اثر «شومیت میتر» و «ماریا شفتسووا»، با حضور صمد چینی‌فروشان، مترجم و مدرس تئاتر و همچنین همایون علی‌آبادی، به عنوان منتقد و مهبود مهرنوش، دبیر علمی این جلسه و همچنین مترجمان کتاب محمد سپاهی و معصومه زمانی برگزار می‌شود. 

زمان برگزاری این جلسه چهارشنبه این هفته، ششم شهریور (1392) از ساعت 17 تا 19 است. 

سرای اهل ‌قلم خانه کتاب در خیابان انقلاب اسلامی، نرسیده به چهارراه ولیعصر ابتدای فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، انتهای کوچه پلاک دو واقع است. 

کتاب «پنجاه کارگردان کلیدی تئاتر» گردآوری و ویرایش، شومیت میتر و ماریا شفتسووا، با ترجمه محمد سپاهی و معصومه زمانی، با شمارگان هزار و 100 نسخه، 467 صفحه و بهای 16 هزار و 500 تومان، سال گذشته (1391) از سوی نشر بیدگل روانه کتابفروشی‌ها شد. 

این کتاب پنجمین جلد از مجموعه «تئاتر: نظریه و اجرا» است که با نظارت علی‌اکبر علیزاد در انتشارات بیدگل منتشر می‌شود.

کتاب‌هایی چون مجموعه مقالات «رویکردهایی به نظریه اجرا»، «9 گفت‌وگو با روبرتو چولی درباب بداهه پردازی»، «تئاتر قانونگذار» و «شکسپیر معاصر ما» از دیگر آثار منتشر شده در مجموعه «تئاتر: نظریه و اجرا» است.

از شومیت میتر، پیشتر کتاب «شناخت نظام‌های تئاتر» با ترجمه مشترک میترا علوی طلب و عبدالحسین مرتضوی در نشر قطره منتشر شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط