یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
«رسانه‌های اجتماعی» راهی بازار نشر می‌شود

انسیه محمودی، مدیر انتشارات و پژوهش پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار کتاب «رسانه‌های اجتماعی» خبر داد و گفت: این کتاب شامل مجموعه مقالات علمی-تخصصی حوزه رسانه‌های اجتماعی است که با همکاری دفتر مطالعات و برنامه‌‌ریزی رسانه‌ها روانه بازار کتاب می‌شود.-

محمودی، مدیر انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «رسانه‌های اجتماعی» را حاصل مجموعه مقالات علمی - تخصصی حوزه رسانه‌های اجتماعی در فضای مجازی معرفی کرد که از سوی 10 نفر از استادان و محققان ارتباطات و رسانه نوشته شده است.

وی مجموعه مقالات رسانه‌های اجتماعی را شامل بررسی و تحلیل شبکه‌های اجتماعی مجازی مانند «فیس بوک»، «توئیتر» و«یوتیوب» و «گوگل پلاس» عنوان کرد که در قالب یکی از طرح‌های پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده و هم اکنون مراحل چاپ و آماده‌سازی کتاب را پشت سر می‌گذارند. 

«رسانه‌های اجتماعی و ظرفیت‌های جدید آن در ارتباطات» نوشته دکتر حسین افخمی، «هویت کاربران در شبکه‌های اجتماعی مجازی» اثر قدسی بیات، «رسانه‌های اجتماعی و مشارکت اجتماعی» به قلم دکتر منصور ساعی و جواد افتاده، «تاثیر رسانه‌های اجتماعی بر خبرنگاری» نوشته امید جهانشاهی، «شبکه‌نگاری شبکه‌های اجتماعی مجازی» به قلم ابراهیم اسکندری‌پور و «دگردیسی مفهوم قدرت و پادقدرت در رسانه‌های اجتماعی» نوشته حسین بصیریان‌جهرمی برخی از مقاله‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

شبکه‌های اجتماعی مجازی ارایه‌دهنده‌ فضایی هستند که به کاربران اجازه می‌دهد تا برای حفظ روابط اجتماعی موجود، پیدا کردن دوستان جدید، شریک و سهیم شدن در تجربیات یکدیگر، محیطی جدید را تجربه کنند. علاوه بر آن، این ظرفیت را به وجود می‌آورند تا مفاهیمی چون جامعه اطلاعاتی، جامعه پیشین را دگرگون ساخته و آن را به یکی از رسانه‌های ارتباطی ترجیحی از دیدگاه کاربران خود تبدیل کنند. فضاهای مجازی با حذف محدودیت‌های فضاي واقعي، کاربران را به تعامل جدیدی با گستردگی و آزادی‌های بیشتر فراخوانده‌اند.

کتاب «رسانه‌های اجتماعی» از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با همکاری دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها با شمارگان یک‌هزار نسخه منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها