سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
بزرگداشت ادبیات داستانی انقلاب اسلامی با یادی از گلاب‌دره‌ای

بزرگداشت ادبیات داستانی انقلاب اسلامی که عصر امروز با یادی از مرحوم سید محمود گلاب‌دره‌ای برگزار می‌شود با نمایش روایت تصویری کتاب «لحظه‌های انقلاب»« همراه خواهد بود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بزرگداشت ادبیات داستانی انقلاب اسلامی عصر امروز، 29 مرداد‌ماه 1392، با یادی از مرحوم سید محمود گلاب‌دره‌ای، در سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار می‌شود.

در این مراسم داوود امیریان، وحید جلیلی، محمد جوانبخت، جهانگیر خسروشاهی، محمد‌رضا زایری، صادق کرم‌یار و علیرضا کمری حضور خواهند داشت.

همچنین قرار است مستند «اکنون آن عشق» که روایت تصویری کتاب «لحظه‌های انقلاب» نوشته سید محمود گلاب‌دره‌ای است، به نمایش گذاشته شود.

این مراسم عصر امروز در سازمان هنری- رسانه‌ای اوج واقع در خیابان برادران مظفر شمالی، شماره 98، سالن نخلستان برپاست.

گلابدره‌ای، دوست جلال آل‌احمد، 28 دی 1318 در گلابدره شميران تهران به دنيا آمد. وی بعد از گذراندن تحصيلات مقدماتی و متوسطه، وارد دانشكده ادبيات شد و دانشگاه را ناتمام گذاشت و با ورود به دانشگاه بين‌المللی لندن، در رشته ادبيات انگليسي اين دانشگاه تحصيل كرد.

نويسنده «حكومت نظامی» نزدیک به نیم قرن در عرصه رمان‌نويسی، ترجمه و انتشار مقالات پژوهشی فعال بود. «سگ كوره‌پز» گلاب‌دره‌ای را وارد جرگه رمان‌نويسان كرد و از رمان «منير» نيز می‌توان به عنوان آخرين آثار اين نويسنده ياد كرد.

سيدمحمود گلابدره‌ای در حوزه انقلاب و دفاع مقدس نيز آثار متعددی را خلق كرد که «لحظه‌های انقلاب» یکی از این آثار محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها