یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶
انتشار ملاحظاتی بر چالش‌های فقه سیاسی

کتاب «ملاحظاتی بر چالش‌های فقه سیاسی» به همت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ این کتاب نوشته منصور میراحمدی است که می کوشد در بخش‌های مختلف به سوالات مخاطب درباره مباحث مطرح در حوزه فقه سیاسی پاسخ بدهد.

هدف اصلی این کتاب، تبیین مهم‌ترین چالش‌های حوزه فقه سیاسی است. در این مفهوم، فقه سیاسی از یک طرف به مثابه شاخه‌ای از دانش فقه محسوب می‌شود و از سوی دیگر، این دانش به مثابه شاخه‌ای از دانش سیاسی اسلامی‌ به شمار می‌آید. در واقع، کتاب ملاحظاتی بر چالش‌های فقه سیاسی، به ‌دنبال آن است که به سوالات مختلفی پاسخ دهد، ‌از جمله این‌که اساسا مهم‌ترین چالش‌های فقه سیاسی کدام است و چه راه‌کارهایی در پاسخ به آنها وجود دارد؟ 

این کتاب از چهار فصل تشکیل شده است که‌ در  فصل نخست ضمن توضیح مفاهیم اساسی کتاب برای ارایه و تبیین چارچوب مفهومی آن، چالش‌ها بر اساس ماهیت فقه سیاسی طبقه‌بندی می‌شوند. 

فصل دوم این کتاب،‌ عهده‌دار تبیین چالش‌های معرفت فقه سیاسی است که به اقتضای خصلت ارتباطی دو سویه فقه سیاسی با فقه و سیاست، این چالش‌ها در دو بخش جداگانه تبیین و بررسی می‌شوند.

همچنین در فصل سوم،‌ چالش‌های روش‌شناختی فقه سیاسی بررسی شده و فصل چهارم شامل به تبیین چالش‌های موضوعی فقه سیاسی اختصاص یافته است. 

کتاب ملاحظاتی بر چالش‌های فقه سیاسی به قلم منصور میراحمدی با شمارگان هزار نسخه، در 196 صفحه و به قیمت 80 هزار ریال نخستین چاپ خود را در سال 1392 تجربه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط