یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
خانه برتولت برشت نوسازی می‌شود

خانه برتولت برشت، نمایشنامه نویس و شاعر تاثیرگذار آلمانی واقع در برلین نوسازی می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، برشت از سال 1953 تا زمان مرگش در سال 1956 همراه با همسرش هلنه وایگل (1900-1971) در این خانه می‌زیست. این خانه که از دهه 70 تا کنون مرمت نشده، در شهر برلین نزدیک مرکز تئاتر برشت در کنار گورستان «دروتن اشتات»، گورستانی که برشت و همسرش هر دو در همانجا به خاک سپرده شده‌اند، واقع شده است.

به گفته انجمن ادبیات مرکز برشت به احتمال قوی مرمت نمای این خانه تا اواخر اکتبر به طول خواهد انجامید. قرار است یک نوشته نو مشتمل بر عبارت «خانه – برشت» بر سر در این خانه نصب شود که نظر بازدید کنندگان را به تاریخچه این خانه جلب می‌کند. تا پیش از این تنها یک پلاک برنزین کوچک بر سر در این مکان نصب شده بود که حکایت از سکنه مشهور آن خانه داشت. در این خانه علاوه بر این که محل یادبود برشت و همسر اوست، آرشیو برتولت برشت آکادمی هنر نیز جای گرفته است.

برتولت برشت 10 فوریه 1898 متولد شد و 14 اوت 1956 در برلین شرقی درگذشت.وی از برجسته‌ترین نویسندگان و نمايشنامه‌نويسان آلمانی است که در طول حیات ادبی خود 48 قطعه نمایشی، حدود دو هزار و 300 شعر، بیش از 200 داستان و سه رمان را به رشته تحریر درآورد و علاوه بر این مجموعه‌اي از نقدهاي مربوط به نظریات ادبی، سیاسی و فلسفی را از خود بر جای گذاشت. او همچنین در چهار فیلم فیلمنامه نویس و دستیار کارگردان بود. قطعات نمایشی برشت در سراسر جهان به روی صحنه رفته كه از مشهورترین آن‌ها می‌توان به «دایره گچی قفقازی»، «ننه دلاور و فرزندانش»، «آوای طبل در شب» و«ترس و نکبت رایش سوم» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها