سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۱
بازار کتاب برای سومین‌بار«خواب ارغوانی» می‌بیند

«خواب ارغوانی» مجموعه شعری از علی موسوی گرمارودی است که به زودی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ سوم خواهد رسید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انقلاب اسلامی، مجموعه «خواب ارغوانی» در قالب غزل، مثنوی، قطعه، چکامه، نیمایی و شعر سپید سروده شده است.

شعرهای این مجموعه چنان که علی موسوی گرمارودی در مقدمه به آن اشاره کرده است، شامل سه بخش می‌شود. بخش اول، گزیده‌ای از شعرهای پیش از انقلاب است که در روز‌های مبارزه با رژیم پهلوی(چه پیش از زندان ساواک و چه در زندان و چه در دوران شکل گیری انقلاب) سروده شده است و می‌توان از تاریخ سرایش پی به زمان آ‌ن‌ها برد.

بخش دوم خواب ارغوانی، درباره شعرهای شهیدان است که شهیدان دوران شکل‌گیری انقلاب، پس از آن و شهیدان دفاع مقدس یا محراب را شامل می‌شود. شعر‌های بخش پایانی هم به‌صورت ویژه به موضوع دفاع مقدس  پرداخته‌اند.

شعرهای این مجموعه براساس نوع قالب شعر تنظیم شده است و باغ رنگ، تیرنگ پرطلایی گل بیشه‌‌های نور، دشت شهیدان، غزه، گروه ابوذر، جانباز، میهن، یاد یاران، شهیدان لاله باغ بهشتند و ای وطن نام برخی از شعر‌های این کتابند.

در مجموعه «خواب ارغوانی» چند بیتی در سوگ شهید باقر اسدی گرمارودی چنین است: بهار، دیگر از آن گونه‌ای که دانی نیست/ ز روی سبز، خطی شادمان که خوانی نیست/ کجایی ای گل خورشید باغسار وطن/ که بی تو، طرف چمن جای زندگانی نیست/ بجز تو با کفن سرخ و سینه سوزان/ شقایقی به چمن رسته ارغوانی نیست...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها