دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۹
نقد فروغ صهبا بر تاریخ بیهقی با ابزار تاریخ‌گرایی نوین

نشست «تاریخ بیهقی در بوته‌ نقد جدید» از سلسله نشست‌های مرکز فرهنگی شهر کتاب درباره بیهقی است که روزهای 23 و 30 مردادماه با حضور فروغ صهبا، استاد دانشگاه و نویسنده برگزار خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به‌نقل از روابط عمومی شهر کتاب، بیست‌ونهمین مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ بیهقی با عنوان «تاریخ بیهقی در بوته‌ نقد جدید» چهارشنبه (23 و 30 مرداد) در مرکز فرهنگی شهر کتاب برپا می‌شود.

فروغ صهبا، عضو هیات علمی دانشگاه اراک و نویسنده‌ دو کتاب درباره‌ تاریخ بیهقی با نام‌های «تاریخ بیهقی در بوته نقد جدید (نگاهی به تاریخ بیهقی بر مبنای نظریه تاریخ‌گرایی نوین)» و «فراتاریخ حکمی ـ اخلاقی در تاریخ بیهقی» در این نشست سخنرانی خواهد کرد.

ابوالفضل بیهقی با به کار گرفتن قریحه و ذوق ادبی، اثرش در تاریخ بیهقی را از یک اثر تاریخی محض به یک اثر ادبی تاریخی تبدیل کرده است. او نه فقط یک اثر تاریخی جدید بلکه اثر ادبی، اخلاقی و انتقادی‌ آفریده است که از هر زاویه که بررسی شود، تحقیق خاص خود را می‌طلبد.

صهبا در این دو جلسه بر مبنای تاریخ‌گرایی نوین به تاریخ بیهقی می‌نگرد و توجهش بیشتر به گفتمان‌های فراتاریخی است که تاریخ بیهقی را شکل می‌دهد.

نشست «تاریخ بیهقی در بوته‌ نقد جدید» در دو روز چهارشنبه 23 و 30 مرداد کتاب از ساعت 16 و 30 دقیقه در مرکز فرهنگی شهر واقع در خیابان شهیدبهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها