دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
نویسنده هادی و هدی درباره «پیازی که گرمش بود» نوشت

ماجرای پیازی که آنقدر پوسته‌های خود را در می‌آورد تا به پیازچه تبدیل می‌شود، در کتاب «پیازی که گرمش بود» محمدرضا شمس، نویسنده نمایشنامه «هادی و هدی» روایت شد. این کتاب از سوی انتشارات پیدایش منتشر می‌شود.-

محمدرضا شمس، درباره جدیدترین اثرش به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: «پیازی که گرمش بود» عنوان اثری است که نگارش آن‌ را پیش از نمایشگاه به پایان رساندم و برای چاپ به نشر پیدایش سپردم. قرار بود این اثر تا نمایشگاه منتشر شود اما این امر محقق نشد. 

وی افزود: این اثر مجموعه‌ای طنز برای کودکان است که هم اکنون مراحل آماده‌سازی برای چاپ را طی می‌کند. داستان «پیازی که گرمش بود» درباره پیازی است که احساس گرما می‌کند. وقتی سوسکی از آن‌جا رد می‌شود ماجرا را با او در میان می‌گذارد و سوسک نیز به او پیشنهاد می‌دهد که یک لایه از پوست خود را در بیاورد. پیاز می‌پذیرد، ولی همچنان احساس گرما می‌کند. این بار نیز شخصیتی از داستان این پیشنهاد را دوباره تکرار می‌کند و باز پیاز لایه‌ای از پوست خود را در می‌آورد. این روند آنقدر تکرار می‌شود تا پیاز، به پیازچه تبدیل می‌شود. 

نویسنده کتاب «سیبیل عمو» درباره اثر دیگرش اظهار کرد: «یک اسم و چند قصه» عنوان اثری است که روی آن کار می‌کنم. این کتاب، مجموعه‌ای از 15 کتابک است که برخی از آن‌ها تاکنون جوایز مختلفی از جمله جایزه شهید غنی‌پور و کتاب سال را از آن‌ خود کرده‌اند.

وی ادامه داد: هر یک از داستان‌های این مجموعه درباره یک شیء است و تاکنون پنج اثر از منتشر شده‌اند. 

محمدرضا شمس نويسنده‌ و فعال حوزه كودک و نوجوان متولد فروردين سال 1336 در تهران است. او فعاليت حرفه‌ای خود را از حدود سي سال پيش و با نمايش‌نامه‌نويسی برای بچه‌ها آغاز كرد كه «هادی و هدی» مشهورترين آن‌هاست. «ناجورها»، «قصه‌ كوچه‌ ما»، «عكاس‌خانه»، «بزبز قند» و «زاغچه‌ كنجكاو» هم از ديگر نمايش‌نامه‌های اين نويسنده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط