یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
عملکرد بخش «قرآن‌باوران فاطمی» قابل دفاع است

مدیر بخش «قرآن‌باوران‌ فاطمی» بیست‌ و یکمین نمایشگاه بین‌المللی‌قرآن‌کریم، عملکرد این بخش در معرفی نقش زنان در عرصه‌های مختلف را قابل دفاع ارزیابی کرد.-

 نعیمه اسلام‌لو در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب‌ایران(ایبنا)، با بیان این‌که بخش قرآن‌باوران فاطمی به معرفی جایگاه اجتماعی زن در اسلام می‌پرداخت، عنوان کرد: این بخش به معرفی سبک زندگی حضرت ‌زهرا(س) اختصاص داشت و نه تنها سبک زندگی فردی ایشان بلکه سبک زندگی اجتماعی فاطمه ‌زهرا(س) را در جریان اتفاقاتی که پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) رخ داد و ماجرای سقیفه و مبارزات سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا(س) را برای بازدیدکنندگان بیان می‌کرد. 
 
وی یادآور شد: برای تطبیق دادن فعالیت سیاسی اجتماعی حضرت‌زهرا(س) با فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی زنان امروز، بخشی از زندگی زنان معاصر و مبارزه زنانی که در طول دوران مختلف فعالیت و مبارزه سیاسی داشتند؛ از جمله مبازره با رژیم ‌پهلوی، زنان رزمنده هشت سال دفاع مقدس و مادران و همسران شهدای انرژی هسته‌ای ارایه شد. 

اسلام‌لو افزود: بخش قرآن‌باروان ‌فاطمی به معرفی چهار گروه از زنان مبارز همچون همسران‌ شهدا، مادران ‌شهدا، زنان‌ شهیده و زنان‌ امداد‌گر در عرصه مبازره پرداخت و تلاش کرد تا نقش خاص زنان در عرصه‌های مقاومت اجتماعی را به طور ویژه نشان دهد. 

وی عنوان کرد: در این بخش تلاش شد تا سبک زندگی اجتماعی، سیاسی زنان مسلمان معرفی شود تا تلاش عده‌ای را که سعی دارند اسلام را مخالف فعالیت زن در اجتماع معرفی کنند، خنثی کند و همگان بدانند اسلام نه تنها مخالف فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی زنان نیست، بلکه زنان را به فعالیت‌های اجتماعی تشویق می‌کند. البته این فعالیت اجتماعی در چارچوب اسلام و آموزه‌های اسلام می‌گنجد، نه آن‌چه مکتب‌های غربی همچون فمینیسم به آن اعتقاد دارند. 

اسلام‌لو ادامه داد: بخش‌قرآن‌باوران فاطمی در نمایشگاه قرآن با استقبال ویژه مخاطبان مواجه شد و روزانه تعداد زیادی از زنان و مردان علاقه‌مند به فرهنگ قرآن و فرهنگ فاطمی از این غرفه بازدید ‌کردند. 

نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 15 تیرماه تا 13 مردادماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

خبرنگار:زینب جباری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط