یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
ارتقای ریالی جشنواره‌های ادبی و هنری بنیاد حفظ آثار

رییس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار از برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تلاش ما این است که جایزه کتاب سال دفاع مقدس و سایر کنگره‌های بنیاد از نظر ریالی افزایش یابد.-

گلعلی بابایی، رییس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حاشیه گشایش این سازمان درباره برنامه‌های آینده سازمان تحت مدیریتش به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس تلاش می‌کند در راستای گسترش انتشار کتاب‌های دفاع مقدس و گسترش کتابخوانی در این زمینه و حمایت از نویسندگان گام بردارد.  بخش هنری از موسیقی و نواهای حماسی در حوزه دفاع مقدس و نیز عکس و گرافیک و نقاشی حمایت خواهد کرد.

وی با بیان این‌که افتتاح سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار، انسجام در تولید آثار ادبی و هنری را در پی خواهد داشت، درباره نحوه حمایت از آثار ادبی و هنری توضیح داد: این سازمان از انتشار تمامی آثار ادبی و هنری در زمینه دفاع مقدس که مورد تایید کارشناسان باشند، حمایت و در تولید آن مشارکت می‌کند.

رییس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار همچنین درباره احتمال برگزاری جشنواره‌های به تعویق افتاده بنیاد حفظ آثار تا پایان سال جاری (1392) گفت: برگزاری جشنواره دوسالانه کتاب سال دفاع مقدس، جایزه ادبی یوسف و کنگره شعر دفاع مقدس جزو برنامه‌های اصلی ماست اما فرصت اندکی برای برگزاری جشنواره کتاب سال تا پایان سال جاری داریم. می‌کوشیم این جایزه را در خرداد سال آینده برگزار کنیم ولی به نظر می‌رسد مشکلی برای برگزاری کنگره شعر تا پایان سال جاری وجود نداشته باشد.

بابایی در پاسخ به این سوال ایبنا که از نظر اجرایی جشنوراه‌های ادبی شاهد تحولاتی خواهند بود؟ گفت: معتقدم که جشنواره‌هایی مانند کتاب سال دفاع مقدس نباید از نظر ریالی تفاوت زیادی با جایزه کتاب سال یا جایزه جلال آل احمد داشته باشند. سعی ما این است که جوایز کنگره‌ها از نظر ریالی افزایش پیدا کنند؛ چرا که یکی از شرط‌‌های من برای پذیرش این مسوولیت همین بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها