سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
برپایی همایش «ترجمه و ادبیات معاصر فارسی» در دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه علامه طباطبایی آذر سال جاری (1392) میزبان همایش «ترجمه و ادبیات معاصر فارسی» با محورهایی مانند «ترجمه، ادبیات فارسی و انقلاب اسلامی»، «ترجمه و نظام ادبیات فارسی»، «ترجمه و ادبیات تطبیقی» و «ترجمه و مطالعات ادبی» خواهد بود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، همایش «ترجمه و ادبیات معاصر فارسی» با حمایت پژوهشکده مطالعات ترجمه دانشگاه علامه طباطبایی در دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی این دانشگاه روزهای 26 و 27 آذر ماه سال 1392 برگزار می‌شود.

پژوهشکده مطالعات ترجمه دانشگاه علامه طباطبایی با گذشت پنج سال از زمان افتتاح و پس از برگزاری همایش‌های «مسایل فرهنگ و جامعه‌شناسی در ترجمه»، «نقد ترجمه»، «شیوه‌های آموزش ترجمه»، «ارزشیابی ترجمه در محیط‌های آموزشی»، «شیوه‌ها و چارچوب‌های نظری پژوهش در ترجمه» و «ترجمه، التقاط فرهنگی و هویت ملی» همایش دیگری با موضوع «ترجمه و ادبیات معاصر فارسی» برگزار خواهد کرد.

این همایش با محورهایی چون «ترجمه، ادبیات فارسی و انقلاب اسلامی»، «ترجمه و نظام ادبیات فارسی»، «ترجمه و ادبیات تطبیقی»، «سیاست‌گذاری ترجمه ادبیات معاصر فارسی»، «ترجمه، فرهنگ و ادبیات فارسی» و «ترجمه و مطالعات ادبی» برگزار خواهد شد. 

آخرين مهلت ارسال «چکيده» برای شرکت در این همایش اول مهر و برای ارسال «اصل» مقاله 15 آبان اعلام شده است. نتایج نهایی داوری مقالات نیز در نخستین روز آذر ماه اعلام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها