چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
رینگن‌برگ با «حرم امام رضا (ع) در مشهد» آمد

پاتریک رینگن‌برگ، استاد دانشگاه لوزان سوییس و برنده نوزدهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از انتشار سه کتاب تالیفی خود با نام‌های «آرایه‌ها در هنر اسلامی»، «حرم امام رضا (ع) در مشهد» و «مشهد در آیین مسافری» خبر داد.-

رینگن‌برگ به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: هم‌اکنون مشغول کار بر سه کتاب هستم که به گمانم در پاییز منتشر خواهند شد. یکی از این کتاب‌ها «حرم امام رضا(ع) در مشهد» است. پرداختن به معماری حرم یکی از مباحث اصلی این کتاب است. 

وی افزود: کتاب دیگرم «مشهد در آیین مسافری» نام دارد. این کتاب در اصل گزیده‌ای از سفرنامه‌های اروپاییان در یکی دو قرن گذشته به مشهد است و چهره شهر و حرم امام هشتم شیعیان در 100 یا 200 سال پیش را به روشنی برای مخاطبان ترسیم می‌کند. 

این محقق و مدرس هنر اسلامی در پایان گفت: همچنین کتاب «آرایه‌ها در هنر اسلامی» را نیز در دست تالیف دارم و اکنون به میانه کار رسیده‌ام. لازم به ذکر است که این کتاب‌ها را به زبان فرانسه می‌نویسم. 

پاتریک رینگن‌برگ مدرس دانشگاه لوزان سوییس و محقق و پژوهشگر هنرهای اسلامی است. 

کتاب «جهان رمزواره هنرهای اسلامی» نوشته پاتریک رینگن‌برگ در نوزدهمین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به عنوان اثر برگزیده در بخش مطالعات اسلامی (حوزه هنر)، انتخاب شد. این کتاب به زبان فرانسه تالیف و نشر «هارماتان» پاریس آن را منتشر کرده است. 

به باور بسیاری از منتقدان کتاب «راهنمای فرهنگی ایران» به زبان فرانسه نوشته رینگن‌برگ یکی از بهترین و مناسب‌ترین کتاب‌های راهنمای گردشگری فرهنگی ایران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها