یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸
نمایشنامه‌نویس آلمانی با نخستین رمانش جایزه برد

هانا دوبگن، نمایشنامه نویس جوان آلمانی برای نخستین رمانش به عنوان برنده جایزه حمایتی ادبیات شهر دوسلدورف 2013 برگزیده شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این رمان که «رودخانه» نام دارد روایتگر چهار داستان در هم تنیده است؛ آدا اهل برلین است و همراه یودیت یک فیلم مستند در مورد درگیری‌های غزه ساخته است. اما یودیت اندکی پیش از پایان ساخت فیلم می‌میرد. ماکیکو پیانیست جوان ژاپنی به پاریس آمده و می‌خواهد در سراسر اروپا کنسرت اجرا کند، اما هنگامی که درمی‌یابد مادر شده، شوکه می‌شود. جیسون برای یک شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی کار می‌کند و قرار است پروژه خرید یک شرکت سنتی ژاپنی را سازماندهی کند. لوییز جانور شناسی است که در برزیل رشد کرده و همراه خانواده‌اش در تل آویو زندگی می‌کند ولی چون نمی‌تواند جنون سیاسی این کشور را تحمل کند، می‌خواهد آن را ترک کند...

هانا دوبگن متولد 1977 در دوسلدورف است. او تحصیلکرده رشته‌های فلسفه، موسیقی و ادبیات است و در سال 2009 نخستین نمایشنامه‌اش را به رشته تحریر درآورد و برای همان اثر نامزد جایزه نمایشنامه نویسی کلاگنفورت شد. وی امسال در رقابت ادبی اینگبورگ باخمن اتریش نیز حضور داشت. 

رمان «رودخانه» که به تارگی در آلمان منتشر شده، علاوه بر جایزه حمایتی ادبیات شهر دوسلدورف، نامزدی جایزه کلاوس میشاییل کوهنه 2013 را نیز نصیب نویسنده خود کرده است.

جایزه حمایتی ادبیات شهر دوسلدورف 4 هزار یورو ارزش دارد و در تاریخ 10 دسامبر (19 آذر) در این شهر اهدا می‌شود. برنده جایزه کلاوس میشاییل کوهنه به ارزش 10 هزار یورو نیز در تاریخ 22 سپتامبر (31 شهریور) در جریان فستیوال ادبیات شهر هامبورگ معرفی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها